Annons:
Etikettallmänt
Läst 881 ggr
[MikaelaR]
2014-10-02 07:55

Vad ska man se till?

Om jag vill köpa en blandrashund vad ska jag se till att den är innan? då menar jag typ vaccinerad med mera. Tack för svar.

Annons:
VildaVittra
2014-10-02 08:11
#1

Är den 8 veckor behöver den inte vara någonting annat än veterinärbesiktigad, vaccinera kan man göra själv, även om man i regel ger första dosen vid besiktningen. 

Men du måste i så fall inom några få dagar märka hunden och registrera den hos jordbruksverket.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Fridaaaa
2014-10-02 09:34
#2

Vaccinerad, id-märkt och besiktad innan man tar hem den (från 8 veckor såklart), brukar de vara och tycker det personligen är bra om det är gjort så slipper man tänka på det själv. Registrera i jbv om inte uppfödaren gjort det, annars är det ägarbyte bara som behövs.
Sedan kolla så att föräldrarna är kollade innan parningen också är bra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2014-10-02 10:16
#3

Allt beror på vad man har för krav, själv har jag krav på hälsan på föräldrarna är det stor ras så skulle jag kräva att höfterna är kollade är det ras som annars brukar ögonlysas ja då är det ett krav jag ställer. Annars är det som 2 tar upp samt att föräldrarna ska vara trevliga och jag skulle vilja se deras personlighet.

Jycklos
2014-10-09 13:01
#4

chipmärkt, vaccinerad , besiktigad, bra om uppfödaren reggat hela valpkullen, annars är det lag på reg i jordbruksverket. valpen bör ha blivit avmaskade absolut minst 2ggr , helst 4 ggr tom då de får spolmask från mamman vilket är helt normalt.

Kolla så valpen har ett bra hull och bra päls så domi nte varit uppfödda på nåt skitfoder

de flesta av hundarna jag haft har varit just blandisar, kolla tassarna och tårna, är det tätt mellan tårna är d lätt hänt att svampinfektioner uppstår, äver alla hudveck om det är sådan vovve me skrynklor man önskar

Upp till toppen
Annons: