Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1117 ggr
Ceccan
2014-09-23 11:02

Har ni inte sett detta så ta en titt på hela !

Helt otroligt härligt att se …

Annons:
[fabienne]
2014-09-23 12:41
#2

Själv får jag ont i magen av att se detta då jag tycker att hundarna ser fruktansvärt kuvade ut. Glädjen i att få gå ut och promenera verkar obefintlig. Jag skulle inte bli förvånad om dessa hundar är tränade till detta med el eller annat obehag.

Cindy S
2014-09-23 13:36
#3

Man ska alltid ha koppel, det finns alltid någon stackare som är livrädd för hundar.

Jag som vuxit upp med schäfrar skulle också känna obehag. Man kan ju inte lita på att någon som går med hundar utan koppel är en vettig människa.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Lilllens
2014-09-23 14:46
#4

Härligt? Njä. Det ser ser stelt ut.

IngaTrnqvist
2014-09-23 15:34
#5

Hundarna ser väldigt låga och oroliga ut. Sen finns det de som är hundrädda, även jag skulle inte känna mig så bekväm med att stöta på ett gäng stora hundar utan koppel. Har även hört att hundarna i klippet "tränats" med obehag och elhalsband, även om jag inte sett bevis på det.. Nä, jag skulle tycka det vore härligare att se glada hundar i koppel.

anche
2014-09-24 10:05
#6

Man ser väldigt tydligt att hundarna är kuvade och rädda. Hela kroppsspråket säger det. Hur dom håller in svansen stilla mellan benen. Lågt hållna huvuden. Det känns som dom kryper ihop bakom ledaren. En glad avslappnad hund skulle inte gå på det sättet.

Annons:
Ceccan
2014-09-24 11:13
#7

Det var inte min mening att ni skulle må dåligt av att se videon . Mitt syfte var mer att hur vi människor kan få våra djur/hundar att följa sin ledare . Sen tänker jag mig inte alltid för när jag skall formulera mig  utan att det kan bli lite galet. Men vi upplever på olika sätt och har olika åsikter .  Jag möter ofta en husse med sin schäfer ( Lös ) vid sin sida , dom gånger jag har mött på dom , har aldrig denna hund släppt blicken ifrån husse . Skillnaden mellan dessa hundar och denna hund är att den trippar vid sidan av husse & ser glad ut !

vallhund
2014-09-24 13:19
#8

Tja ser man upp till CM så ser det säkert häftigt ut!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

-Aida-
2014-09-26 08:33
#9

Tycker de ser obehagligt ut, dom är så ihop tryckta och de ser inte bekvämt ut alls, dom ser oroliga ut hela tiden, hade denna person använt schyssta metoder hade hundarna inte sett ut på de viset, en ledare för mig är en person som kan få sin hund att följa av egen vilja och glädje.

Upp till toppen
Annons: