Annons:
Etikettallmänt
Läst 766 ggr
jahoppsan
6/29/14, 9:11 AM

Zylkene någon som provat ??

Hej !!

Är det någon här inne som provat zylkene ?? Jag skulle behöva duscha/bada min hund ( väger 47 kg ) som luktar ofantligt illa. Men hon går inte in i badrummet, vet inte vad som hänt. Hon får panik, börjar o rulla ögonen, blir knallröd på ögonvitorna.

Har testat det mesta känns det som. Vattenslangen på landet då springer hon  
I huset eller ut på vägen. Bada i sjön går hon bara ut tills vattnet nuddar magen.

Finns kanske någon i Stockholm som ev kan sälja 6-8 kapslar ??

Annons:
Jetaime
6/29/14, 9:30 AM
#1

Jag vet inte riktigt vad zylkene är eller hur det fungerar, däremot hade jag försökt först och främst att göra badrummet till ett positivt rum utan tvång och sen detsamma med duschen/badkaret, för det kommer ni tjäna på i längden.

jahoppsan
6/29/14, 11:37 AM
#2

Det håller jag på med sen  2 månader..

Fridaaaa
6/29/14, 1:43 PM
#3

Tror inte heller lugnande (för det är det va?) är direkt lämpligt, jag tror personligen hunden kommer vara lika rädd ändå. 
Träning träning, 2 månader är inte så lång tid om hunden är så pass rädd.

Tränat på att ta det i etappar? Och berömma varje steg som det går åt rätt håll? Samt itne bada/duscha hunden om den kommer in där, så att den märker tillslut att det inte är så farligt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jetaime
6/29/14, 1:44 PM
#4

+Hur tränar du?

Saffran0Spice
6/29/14, 6:16 PM
#5

#3 Zylkene är ett feromon - ungefär samma grej som Adaptil fast i kapselform =)
Ett lugnande hormon som finns naturligt i kroppen hos djur

[Akilles1]
6/29/14, 8:37 PM
#6

zylkene funkar inte på min hund iallafall dyrt skit enligt min åsikt..

Annons:
LinaK
7/1/14, 5:23 PM
#7

Testade zylkene då vi skulle åka på långresa med hundarna varav den ena stressar upp sig vid bilåkning (han flåsar och skakar) och det fungerade inte alls. Var samma som innan tyvärr 😐

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Upp till toppen
Annons: