Annons:
Etikettallmänt
Läst 572 ggr
[Akilles1]
6/28/14, 6:54 PM

Är Anders Hallgren för ett hundras förbud????

Jag har på senaste tid försökt sätta mig in i Anders Hallgrens filosofi och jag har verkligen börjat gilla hans sätt att se på hund. Från att varit mer åt andra hållet när det gäller hund så har jag mer och mer börjat sätta mig in Hallgrens synsätt och verkligen blivit positivt överraskad.

Däremot läste jag någonstans en artikel om att han är för ett hundras förbud i Sverige och tycker att alla raser som faller under kamphundsbegreppet skall förbjudas. Vilket gjorde att jag blev väldigt besviken för en som skalla vara såpass hundkunnig som honom borde väl ha förstått att det inte är hundraserna det är fel på??

Sen läste jag något annat där han istället försvarade dessa raser mot den hårda kritik som riktats mot dom. Är det någon som vet vart han egentligen står i denna fråga??

Annons:
[Akilles1]
6/28/14, 11:45 PM
#1

ingen som vet?

AnneN
6/29/14, 1:54 AM
#2

Enda som kan veta 100% säkert är ju han själv, men ingenting som jag har läst hittills av det han skrivit tyder på att han skulle vara för ett rasförbud.

Minns du vart du läste den artikeln?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Akilles1]
6/29/14, 1:58 PM
#3

Hur som helst vad han har tyckt så verkar han inte vara för ett hundras förbud längre hittar inte artikeln men däremot hittar jag skriver av han som försvarar raserna viket är positivt:)

[Akilles1]
6/29/14, 2:01 PM
#4

hittade en tråd på ett annat forum där någon läs en bok han hade skrivit där han tyckte att raserna skulle förbjudas men de är nog inget att gå på isåfall..

Viktor1111
6/29/14, 2:25 PM
#5

Har också fattat det som att han gett 2 olika budskap.Han är nog inte överens med sig själv

MoaL
6/29/14, 2:51 PM
#6

Eller så har han ändrat åsikt. Det är ju inte omöjligt. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
[Forest]
6/29/14, 6:56 PM
#7

jag har läst flera av hanns böcker och gått på föreläsningar som han vart i, inte hört innan att han skulle vara för att förbjuda vissa raser.

[Akilles1]
6/29/14, 8:40 PM
#8

Jag  fattade det också så men det är möjigt att han ändrat sig i den frågan..

Upp till toppen
Annons: