Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 712 ggr
Boschkis
6/16/14, 10:56 AM

Plötsligt halt?

Vår ena hund blev igår väldigt halt från ingenstans. Min första tanke var borrelia men då det skedde i samband med att han hoppade ner från soffan är jag nu mer inne på om han sträckt sig kanske? Kan inte se någonting på benet, ingen svullnad, stick eller annat. Han visar heller ingen smärtreaktion på benet utan busar omkring precis som vanligt men halt. Blir lite förbryllad då han i vanliga fall är väldigt smärtkänslig och skriker för minsta lilla. Någon som har några idéer? Har hört lite att man kan ge antiinflammatoriska tabletter för människor till hundar, stämmer det?

I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.

Annons:
AnneN
6/16/14, 11:07 AM
#1

Nej man ska absolut INTE ge människomedicin till hundar utan att först ha rådgjort med veterinär. Det kan bli väldigt fel om det dels inte behövs den typen av medicin och dels kan fel dosering skada de inre organen.

Har du klämt & känt på tassen också? Kan ju vara en stukad tå eller något sådant också.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Saffran0Spice
6/16/14, 12:04 PM
#2

Kan vara en sträckning, stukning eller bara att något hårstrå ligger fel under tassen (händer på min hund ibland) känn, kläm och sträck lite på tassen och armbågen, kontrollera mellan tårna och ''gör rent'' om det behövs =)

Upp till toppen
Annons: