Annons:
Etikettallmänt
Läst 490 ggr
[Akilles1]
6/13/14, 7:01 PM

positiv förstärkning klickerträning??

Min fråga är relativt enkel hur fungerar detta? Jag är helt med på att man i träningssyfte endast ska använda sig av postivförstärkning. 

Men rent allmänt förstår jag verkligen inte hur det hela fungerar i praktiken kan man överhuvudtaget uppfostra hunden med hjälp av denna teknik? 

Klickerträning verkar också ha slagit igenom stort och alla säger att det är fantastiskt men jag tycker inte alls att det fungerar det är mycket möjligt att jag gör fel men min hund verkar inte ta intryck av det alls. Ja min hund är inklickad men vill veta mer om denna typ av träning.

Annons:
Maja2
6/14/14, 10:10 AM
#1

Jag förstår inte riktigt vad du menar när du säger: Kan man överhuvudtaget uppfostra hunden med hjälp av denna teknik?

Klickern är ju en markör, som talar om för hunden att den gjort rätt, och att belöning kommer.  Hur menar du att din hund inte tar intryck av det?

TjockaBerta
6/14/14, 12:08 PM
#2

Jag förstår inte heller. Är det någon annan som har tränat din hund med klicker?

>>>Malum domesticum<<<

[Akilles1]
6/15/14, 1:46 AM
#3

Jag menar såhär min hund reagerar direkt när jag säger duktig kille eller bra. När han hör klicket reagerar han inte alltid. Han regarear starkare på min röst och mimik.

missförstå mig inte jag kritiserar ingen metod eller teknik jag vill bara sätta mig in i hur det fungerar och varför det är så bra.

Jag har hört så mycket bra om klicker träning och alla säger att det är helt fantastiskt men jag har inte hört varför det är så fantastiskt. 

för mig verkar det inte fungera så antingen gör jag fel eller så fungerar inte Klickerträning så fantastiskt på alla individer.

Maja2
6/15/14, 8:35 AM
#4

#3 Om inte hunden reagerar på klicket, så är den inte korrekt inklickad :)   Vad som är så bra med klicker, är att ljudet är exakt likadant varje gång, och därmed lätt för hunden att förstå.  Klickern kan användas på olika sätt, en del använder bara shejping, dvs hunden får själv bjuda på beteenden som klickas. 

Det finns en gratis klickerkurs på canis.no  där du får mail varje dag med uppgifter, och där man går igenom hur det fungerar.

[Akilles1]
6/15/14, 4:47 PM
#5

okej och jätte tack för tipset!:)

Upp till toppen
Annons: