Annons:
Etikettbeteende
Läst 771 ggr
Egycsaj15
2014-06-02 22:31

Hjälp! Introducera hundar

Hej! Vi har en hane på 8,5 år och nu har vi skaffat en hane till på 8 år. Våran gamla vill fram och leka och hälsa och så men den andra morrar och skäller åt honom. Hur ska ja få de och komma överens?:(

Annons:
[Forest]
2014-06-02 22:34
#1

Har ni nyligen skaffat den nya hunden? jag säger ge dom tid att eran hund visar intresse för bjuda in till lek bådar givetvis gott men det kan ta ett par dagar till månader innan en ny hund öppnar upp sig för lek. Så mitt tips är ge dom tid 😉

Sen säger jag grattis till nya hunden härligt att ni tog en äldre vuxenhund 👍

Egycsaj15
2014-06-02 22:38
#2

Jo stackarn behövde verkligen ett nytt hem. Hans ryggrad sticker ut och revbenen går och räkna från flera meter:/ jo men hur ska jag låta de umgås med tanke på att king vill inte och ajax är på som bara den o vill leka

[Forest]
2014-06-02 23:22
#3

Då får man enkelt säga till Ajax att inte vara på så mycket. Vi har just nu en bonushund här hemma som våran Donna hela tiden ska vara på. Vi får säga till Donna och vi ger dom lite gott o tugga på. Men ge det tid, så hoppas jag att ni får ordning på Kingens kropp o allt sånt.

Egycsaj15
2014-06-02 23:26
#4

Nu flög de på varandra ute och slogs så vi får hålla de separerade här upee och så. King fick ett litet sår. Ska de fortsätta såhär får vi tyvärr sälja king :/

[Forest]
2014-06-03 11:40
#5

4 att de bråkar kan vara att eran Ajax inte låter King vara i fred utan är på o på, antar det är lite stress inblandat för Ajax. Jag hade gått promenader kan ni gå ut två st så håll varsin hund, låt dom vara lösa i trädgården med mycket uppsikt. Säg till Ajax om det behövs om han inte vill lyssna på Kingens nej. Det behöver inte betyda att det inte kommer gå bra och inte heller att dom kan bli bra kompisar. 

Jag är med hundarna ofta med  en uppfödares hundar + andra som kommer dit för fika o promenad. Det har vart lite spänning mellan två hundar men nej inga problem så länge man är snabb på avleda "spänningen" dom har även bott ihop då våran foderhund + andra foderhunden fick Valpar ungefär samtidigt=flera veckor utan problem.

Maja2
2014-06-03 15:07
#6

Att "FÅ" hundar att reagera mot varandra på ett sätt man hoppas, är sannerligen inte lätt då hundarna är såpass gamla. En del hundar går ihop, en del inte.

Annons:
[Forest]
2014-06-03 21:21
#7

6 sant, men är det stress så kan ena säga ifrån den andra sluta då den inte är intresserad av lek eller vill lugna den andre. Det blir lätt gruff och slagsmålet är inte så allvarigt som vi får för oss. Dom låter som de ska ha ihjäl varandra men det är gruff givetvis ser man ne detta går inte jag tror man känner det i hjärtat lite själv.

Maja2
2014-06-03 22:27
#8

#7 absolut, det säger jag inte emot överhuvudtaget. Säger bara att det är lite svårt att "få" äldre hanhundar att bete sig mot varandra som man själv önskar :)

[Forest]
2014-06-03 23:03
#9

8 oja jag tror man får se det själv det är svårt att sätta sig in i det hela när man inte ser dom irl 🙂

Egycsaj15
2014-06-04 12:19
#10

Nu kan inte king stanna. De rök ihop ute så pass att ajax fick opereras:/

[Forest]
2014-06-04 15:40
#11

10 åh fy tusan. Hur mår Ajax ?

Egycsaj15
2014-06-04 19:59
#12

Han opererades igår har 3 slangar i bröstkorgen:/ och en enorm tratt. Men han börjar nu få tillbaka din styrka :) äter dock bara lite men dricker som han ska:) vet du nån som vill köpa hund så får du gärna säga till:)

[Forest]
2014-06-04 21:02
#13

12 Lägg ut på fb finns säkert någon bra sida för ditt län. Hoppas att han får ett bra hem. Här har vi bara tikar o så vill jag ha det då det är lite smidigare när det är löptider 😉 Skönt o höra att det trots allt gick bra får jag hoppas att han läker fint och att löser sig för er. 👍

Annons:
Egycsaj15
2014-06-04 21:10
#14

Lagt upp på massa sidor på fb:/ han måste flytta så fort som möjligt en ville ta över honom men de var inte beredda och betala en krona ens för honom då tvekar jag på hur det blir om han behöver sjukvård nångång i framtiden:/

[Forest]
2014-06-04 21:16
#15

14 mm det ska man passa sig för, du tänker helt rädd. Ta även upp att ni kommer o hälsa på för att se att han har det bra så vet ni att han hamnar rätt. Har du lagt ut här inne och på omplacering i fokus ?

Cahira
2014-06-05 05:02
#16

Åh vad jobbigt. :( 

Om du har en barngrind eller liknande grind kan du stänga av så hundarna kan se varandra på avstånd men inte komma åt varandra. Då är de iallafall säkra tills vidare.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

vallhund
2014-06-07 09:51
#17

Jag har aldrig betalat för en vuxen omplaceringshund med beteendeproblem.

Problem ger man bort, man tar inte betalt för dem. Tyvärr kan jag inte hjälpa till då min äldre hanhund inte gillar sällskap av andra hanhundar.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: