Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 6632 ggr
[Wponny]
2014-05-28 12:46

Labrador/Vorsteh hane

Hej Finns det någon här som har en korsning av Labrador och Vorsteh? Vi har en tik i den blandningen som är helt underbar och söker nu en motsvarande hane att para henne med.

Annons:
vallhund
2014-05-28 12:51
#1

Och syftet är?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

jenmjao
2014-05-28 15:03
#2

Har ni kollat eran tik? höfter, armbågar, ögonlyst m.m.?

Frida B
2014-05-28 16:32
#3

Tips: prata med olika uppfödare och fråga vad dom tycker ang blandrasavel (renrasuppfödare alltså) innan…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Novelia
2014-05-28 17:29
#4

#3 varför?

I have no sympathy for people without empathy

VildaVittra
2014-05-28 17:31
#5

#4 För att lära sig en icke vetenskapligt baserad avelsideologi kanske? 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Frida B
2014-05-28 17:33
#6

#4 för att veta vad en seriös uppfödare tycker om saken, och ifall man har några frågor ang avel osv?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
VildaVittra
2014-05-28 17:45
#7

#6 Varför rekommenderar du då renrasuppfödare? 🤔

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Frida B
2014-05-28 18:10
#8

#7 för att höra "den andra sidan". TS vill ta en blandraskull, då kan det vara bra att veta båda sidor så man kan avgöra om man verkligen vill stödja blandrasavel eller inte.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Wponny]
2014-05-29 10:58
#9

#2 ja hon är givetvis röntgad men ej ögonlyst än då jag inte vet om det finns någon hane att para med:) Om så blir fallet kommer hon att veterinärundersökas samt ögonlysas. #3 Tack för tipset! Har bara haft renrasiga utställningsmeriterade labradorer förut och har haft kullar tidigare. Har även kontakt med andra uppfödare. Tiken är min makes och köptes som en kompromiss från början ( jag med mina labradorer och maken som ville ha en strävhårig vorsteh:)) Då vi bara har haft labradorer tidigare är det den enda rasen jag har att jämföra med så tycker vi att vår tik i dag har det bästa av två världar. Hon är en perfekt familjehund ( som en labrador ) fast med en enorm uthållighet och träningsvilja ( som en vorsteh ) Vi vill gärna fortsätta att utveckla den kombinationen. Detta är något vi grunnat på länge och hittar vi ingen frisk och sund ( röntgad mm) hanhund i samma kombination kommer hon inte att paras överhuvudtaget. Kul med sådan respons på min fråga!:)

jenmjao
2014-05-29 11:17
#10

#9 Dessa två hundar kommer inte bli en perfekt familjehund bara för eran hund är det i nuläget. Du får tänka på hur annorlunda valparna kan blir och hur annorlunda hanen kan vara.
Dom ska väl användas till jakt?
Att hitta samma raskombo som jag faktiskt aldrig sett eller hört innan kommer bli svårt, och när det väl sker kanske det är ett kullsyskon.

Hime
2014-05-29 12:18
#11

#9 Trevligt att hon är röntgad 🙂

[Wponny]
2014-05-29 12:27
#12

#10 Du kan aldrig i förväg veta hur valparna blir, har varit med om två sunda travliga renrasiga hundar som har lämnat en mentalt instabil valp. Det vet jag. Självklart måste hanens mentalitet tas i beaktande vid en ev parning. Jag har full koll på min tiks stam då hon har två renrasiga fullstammade och meriterade föräldrar så ett ev kullsyskon kan det aldrig bli då förhoppningsvis ägarna till sina hundar vet var de kommer i från. Som jag skrev tidigare så kommer tiken inte att paras om jag inte hittar den "perfekta" hanhunden, vilket jag vet är i närmast omöjligt men jag tror inte det skadar att ställa frågan.

TeeWeed
2014-05-30 12:38
#13

Kan jag få se en bild? Blev nyfiken nu :)

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Annons:
VorstehLabrador
2016-08-25 17:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag undrar så om du fick tag på någon hanhund med samma blandning som din tik? Jag har nämligen det! Helt underbar hanne med ett underbart psyke!

Fridaaaa
2016-08-25 18:09
#15

#14 TS är inte kvar på iFokus längre tyvärr.
Vilken söt hund du har :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VorstehLabrador
2016-08-26 12:43
#16

Antog att det inte var så stor chans men kunde inte låta bli att chansa ändå! 😀 Inte alltför ofta man stöter på denna blandning vorsteh/labrador. De gånger jag gjort det är den gemensamma upplevelsen att blandningen mellan dessA fågelhundsraser funkat bra, både mentalt och fysiskt! Jag vill ha fler! 😀 Tack @Fridas för både gensvar och komplimangen till min vapendragare! Mvh Isabel *Älvkullens Gunnar sträckte stolt på sig och fortsatte sedan spana vidare efter löptikar ifrån sin plats på balkongen! 😜

Fridaaaa
2016-08-26 12:43
#17

#16 Min familj hade korsning labbe, vorsteh, springerspaniel och setter :) 

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VorstehLabrador
2016-08-26 12:44
#18
VorstehLabrador
2016-08-26 12:44
#19

Här sitter han vapendragare min…

VorstehLabrador
2016-08-26 12:50
#20

Låter som den blandningen oxå skulle varit bra! 😀

Annons:
Labbevorsteh
2019-01-05 21:06
#21

Är här någon kvar med vorsteh/labbe blandning?

Labbevorsteh
2019-01-05 21:06
#22
Upp till toppen
Annons: