Annons:
Etikettallmänt
Läst 3240 ggr
Fridaaaa
2014-05-18 15:29

Flytväst för hund

Något ni använder? Något märke som ni rekommenderar till vettigt pris för liten hund? 

De jag främst sett har haft så tjockt band framtill för liten hund Ledsen Kollat på Hööks bland annat.

Hunden väger 3,8 kg, kommer väl ligga på runt 4 kg sen. 
Rygg runt 30-35 cm.

Inte över 300 kr (med frakt)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Michaela-N
2014-05-18 15:39
#1

Vet inte ens om det är värt att skriva något, men… Baltics har jag och är nöjd

Fridaaaa
2014-05-18 15:40
#2

#1 Extremt onödig attityd och onödig kommentar. Sånt skapar verkligen inte bra stämning.
Vad är Baltics? Bild, pris länk?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2014-05-18 16:04
#3

#2 Du sågar alltid alla förslag 😉 du behöver inte ta så illa upp!

Finns flera modeller. Googla. Jag har en som är orange, hittas på typ clas ohlsson bla.a

Fridaaaa
2014-05-18 16:10
#4

#3 Nej det gör jag verkligen inte. Och tar inte illa upp, skriver bara som det är. Men åter till tråden, onödig diskussion som inte är relevant.

Googlat men får bara upp vikt, inte mått på de sidor jag hittar den på 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2014-05-18 16:11
#5

Om du inte tog illa upp förstår jag inte vad du vill med din tillrättavisning.

Vad ska du ha måtten till? Jag kan mäta om du vill. Du ska ha samma strl som jag har

Ja, den jag har har ett tjockt band framtill. Men min hund är ännu mindre än din och störs inte av den. Den är nödvändig för att hunden inte ska tippa över medan den simmar så du kommer nog inte undan bandet.

Fridaaaa
2014-05-18 16:18
#6

#5 Var ingen tillrättavisning, utan hur det ligger till. Men åter till tråden som sagt. Jag tänker inte diskutera vidare det, utan enbart trådens ämne.

Ja mått måste man självklart veta så man vet att det passar runt hals, bra rygglängd (ja jag vet att den ska vara lite kortare än ryggen på hunden).

Det bandet som var på hööks flytväst hade stört henne och varit i vägen på den som var för hennes viktklass. Sett varianter som inte har så "pufft" och brett band som den på hööks, Baltic verkar inte ha det när jag googlat.

Du får gärna mäta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
2014-05-18 16:23
#8

#7 Rygg och hals gärna :)

Aha ja den fick jag med fram men inga mått :( Och sett att det skiljer sig i måtten inom viktklasserna beroende på märke.
Hmm… Undra varför de inte skrivr ut måtten

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2014-05-18 16:25
#9

#8 Halsen är har en justerbar knäppning, så det finns inget att mäta där. ca 20 cm rygglängd

Viktklassen är 3-8kg. Den är justerbar på 3 ställen, vid halsen och två under magen. Så den kommer garanterat passa. Blinkar

Däremot har jag behövt dra åt så mycket att snörena blivit väldigt långa. så jag har sytt upp dem så de inte ska dingla i vägen.

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
2014-05-18 16:32
#11

#9 Justerbart till hur kort och hur långt?
Hur pass mycket kortare är det OK att den är på hunden? För 20 cm är lite :/  Eller det spelar ingen roll?

Denna du har?
http://jollys.se/hundflytvast-baltic.html?utm_campaign=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_source=pricerunner

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2014-05-18 16:34
#12

#11 Det där ser ut att vara en äldre modell. Tillräckligt justerbart, jag lovar. Men åk och prova om du är orolig. Som sagt, sitter perfekt på 3,3 kg-hund. Är den större än så, betyder det bara att västen kommer sitta ännu bättre.

Fridaaaa
2014-05-18 16:36
#13

#12 Grejen är att vi har ingen som säljer den flytvästen i närheten :/ Så kan inte bara åka och testa :( Djuraffären i stan är inte så billiga på de varianter de har :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Michaela-N
2014-05-18 16:41
#14

Det är precis det här jag snackade om i #1.

Men chansa o beställ en då? Det finns liksom inte så många alternativ annars.

Fridaaaa
2014-05-18 16:45
#15

#14 Nej det har inte ett dugg med det att göra, jag har inte dissat någonting, enbart sagt att jag inte kan prova en sån flytväst eftersom djuraffären inte har en. 

Om den inte passar, brukar man kunna skicka tillbaka? Får kolla in på zoo.se bland annat hur de gör med det, får googla runt mer på flytvästen annars och se vad det står på andra sidor.

Tack.

Tråden kan låsas

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2014-05-18 23:19
#16

Frida ni  kan inte åka till clas ohlson? dom säljer den som 1 tipsar dig om :) Den har grannen köpt men hon har en hund på 18 kg så lite större hund än våra små hundar 😃http://www.clasohlson.com/se/Flytv%C3%A4st-Baltic-f%C3%B6r-hund-katt/Pr311278003

Fridaaaa
2014-05-19 08:36
#17

#16 Har inte det nära 😕 6 mil enkel resa och är ytterst sällan på det hållet 😕 Men, får beställa en och testa annars skicka tillbaka, inte mycket mer att göra.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-05-19 09:53
#18

#17 Är 6 mil så otroligt långt att åka? Förstår det är långt att åka bara för en flytväst men du kan ju passa på och göra annat i den staden när du ändå är iväg.

Fridaaaa
2014-05-19 09:55
#19

#18 Som jag skrev i #17 så är vi ytterst sällan åt det hållet då jag går i skola åt motsatt riktning. Så har typ aldrig ärenden till den staden 😕
Så själva sträcken (12 mil sammanlagt) är inga problem så länge det är andra ärenden dit också. Men inget inplanerat åt det hållet närmaste tiden dessvärre.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
2014-05-19 10:04
#20

#19 Men måste ju finnas annat du kan göra där med? Ta en lördag, titta på flytvästen, ta en fika och gör din veckohandling i den staden den veckan till exempel. Jag menar inte att vara otrevlig, men det är onödigt att göra saker besvärligare än de är.

Annons:
Fridaaaa
2014-05-19 10:12
#21

#20 Jag gör inte det besvärligare än vad det är. Säger bara som det är, inget annat. 

När man inte har pengar till att shoppa eller så, så finns det inget att göra i den staden nej :/ Har inga andra ärenden där :( Samt behöver någon som kör, då jag avskyr att köra inne i den staden. Sambon jobbar på vardagar och är i regel iväg lördagar så svårt att få honom att köra med :/ Så behöver ordna sånt med i så fall.

Men får se, syrran bor i Kalmar, får be henne kolla och se hur den ser ut på Clase Ohlsson, vad hon tror  (hon har träffat hunden). Så får hon inhandla den om hon tror att den passar 🙂 Så får lösa sig på det viset, så blir det ingen onödig körning för någon :)
För ska ev till Kalmar den 23, så passar bra, kan det kollas in, kom på det nu xD Två flugor i en smäll (inte samma stad som jag syftade på från början), perfekt!

Finns det några vettiga djuraffärer i Kalmar? (inte arken zoo eller djurmagazinet)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: