Annons:
Etikettbeteende
Läst 584 ggr
Lexie82
5/4/14, 6:23 PM

Tips på skällande hund

Jag försöker vänja hundvalpen (11 veckor) vid kaninen. Jag har försökt låta dem träffas utanför buren, men valpen försökte nafsa efter kaninen, så jag vågade inte fullfölja det.
 Men jag vill åtminstone att valpen ska vänja sig vid kaninburen så att jag slipper ha buren instängd i ett rum där valpen inte får vara. Tyvärr så blir han väldigt skällig runt buren. Han försöker få kaninen att leka med honom, tror jag, för han viftar på svansen..

Hur får jag honom att förstå att han inte ska skälla åt kaninen?

Han skäller aldrig annars, annat än nåt enstaka skall om han blir för uppspelt över något, vilket händer väldigt sällan. Men runt kaninburen blir han helt galen och skäller massor!

Annons:
[Forest]
5/4/14, 8:42 PM
#1

Här har vi sagt strängt nej marsvinen är något man inte rör. Ena hunden ser de mer som byte så henne liter vi inte på, men det som är lite roligt med henne är väl att hon säger till andras hundar som vart här att dom får fasen inte gå in till dotterns rum där dom bor. Hon vaktar dom kanske för att hon tror att mumsbitarna är hennes 🤔

I ditt fall hade jag väntat med kaninerna och hundvalpen tills han mognat lite. Här som sagt var så får dom inte vara i dotterns rum och dom går inte dit trots att vi inte har den stängd när vi är hemma. Åker vi och nattetid så stänger vi dörren just för att jag inte helt litar på katten med.

Upp till toppen
Annons: