Annons:
Etikettallmänt
Läst 1648 ggr
Maja2
2014-04-07 18:58

Ang. "adoptioner" av fd gatuhundar

Jag har, som många vet, tre fd gatuhundar. Två från Spanien, och en från Portugal. Jag har haft dem i drygt 4 år och älskar dem till månen och tillbaka. 

Jag har dock lärt mig så mycket bara det senaste året …. som gör att jag INTE rekommenderar att "adoptera" fd gathundar. Det finns så mycket annat att lägga dessa pengar på, som på plats hjälper dessa hundar, och som i förlängningen kan hjälpa länderna att ta itu med saken på ett annat sätt, än att skeppa hundarna till andra länder. 

Behövde kanske bara lyfta fram detta, inte nödvändigtvis diskutera-

Annons:
VildaVittra
2014-04-07 19:31
#1

Vad var det som fick dig att se ljuset?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maja2
2014-04-07 19:42
#2

#1 Det skrev jag i inlägget :)

VildaVittra
2014-04-07 19:50
#3

Nej, du skrev en anledning, men även att du lärt dig mycket. Jag undrar vad det där mycket är. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maja2
2014-04-07 20:55
#4

Skrev även att jag inte nödvändigtvis måste diskutera :) :) 

Men visst, jag har tagit del av alltför mångas negativa berättelser, och det väger inte upp de positiva upplevelser jag själv har av den förmedling jag själv tagit hundarna genom.

Fialialej
2014-04-07 23:13
#5

Man ser också många gatuhundar som fått hem i sverige som omplaceras tycker jag. Känns inte bra.

"På natten är alla katter svarta"

Maja2
2014-04-08 20:51
#6

#5 Jag ser faktiskt inte så många fd gatuhundar som omplaceras när de kommit hit. Givetvis finns de, men … ser inte så många

Annons:
missemel
2014-04-09 18:48
#7

Har vart och jobbat som volontär i ett sånt hägn de håller hundarna i väntan på att bli adopterade. Att en hund ska sitta i ett sånt hägn i kanske två år är helt sjukt. Valpar växer upp i stora valpgrupper och det är inte konstigt att de kanske får problem som äldre. Så jag håller med dig fullt ut! Skänk pengar å hjälp till på plats istället för att utsätta de stackars hundarna för dessa hägn. Finns antagligen bra hägn också men inte där jag var.

Fialialej
2014-04-09 20:16
#8

#6 Tycker mig sett det tillräckligt ofta för att reagera på det iallafall

"På natten är alla katter svarta"

VildaVittra
2014-04-09 20:26
#9

#6 De är faktiskt väldigt vanliga på blocket, säljaren skriver dock inte ut att de är importerade, utan man måste själv känna igen hundarna från de olika organisationernas hemsidor.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Maja2
2014-04-10 06:21
#10

#9 ok. Ja, jag sitter inte och kollar så ofta på organisationers hemsidor, så jag känner inte igen  några hundar därifrån, det är nog därför :)

TjockaBerta
2014-04-10 11:02
#11

Jag ser dem också på Blocket. Helt galet att omplacera en sån hund igen. Det står till och med i annonsen att de är gatuhundar.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: