Annons:
Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 2324 ggr
vallhund
2014-04-03 03:13

Here we go again....

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Maja2
2014-04-03 13:57
#1

Jag har ju tre fd gatuhundar, som de flesta här vet :)   Jag har haft dem i drygt 4 år, och för mig har det gått bra. Jag har dock helt slutat rekommendera att "adoptera" fd gatuhundar från andra länder. Jag har helt enkelt tänkt om.

SLCH
2014-04-03 17:56
#2

Det som hände med hunden Voice eller Max som han kallades sin sista tid är fruktansvärt tråkigt och tynger mig personligen. Jag har själv varit med och tagit hand om honom innan han kom till familjen där han dog. Vetskap fanns om att något var fel och importören blev informerad om att han var i behov av veterinärvård. Där han tillfälligt bodde fanns inte kunskap nog att avgöra vad felet var och ägare/importör blev informerad om detta. Hur de gick vidare med det hela vet jag inte.

Vila i frid Voice

eledabi
2014-04-09 21:34
#3

Åk till Italien i början av sommaren och ta en titt på landet.

Ni ska hitta hur många hemlösa hundar som helst.

exitingsvillemo
2014-04-11 16:21
#4

Ägaren *såg att hundarna parade sig* eeh… Varför låter man överhuvudtaget det ske?? Är det inte nog att dom stöttar import av gatuhundar, dom tycker det är helt ok att para dessa också… 😟

LindaBlue
2014-04-11 20:05
#5

En seriös organisation hade aldrig adopterat bort en okastrerad hund, man får tänka på hur man väljer. Vet inte vem dessa kom från, men större betyder inte alls bättre.

Cahira
2014-04-12 01:14
#6

#3 Finns hur många hundar som helst i Sverige med som söker nya hem, kanske vi ska ta hand om våra egna först? Speciellt eftersom vi kan få in sjukdomar vi verkligen inte vill ha. Rabies till exempel och alla möjliga parasiter. Räcker med en oseriös importör så kan vi ha en epidemi eftersom det är många i Sverige som inte vaccinerar sina hundar, speciellt mot Rabies eftersom vi inte har problem med Rabies

Ja det är trist att det finns hundar som lever på gatorna, men samtidigt så kommer aldrig landet ta itu med problemet så länge andra länder städar upp efter dom. Hundar är dessutom enormt anpassningsbara, speciellt i såna länder. Vissa av de jag mött hade rent av mått bättre av att fortsätta som gatuhund för de klickade inte med sina ägare som vanliga hundar.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
vallhund
2014-04-12 01:53
#7

#5 Som den kastrerade tiken som valpade några veckor efter ankomst till Sverige?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: