Annons:
Etikettallmänt
Läst 1423 ggr
Yuuuhanna
2014-02-18 12:28

Förslag på värmetäcke

Jag har tänkt att köpa ett värmetäcke nu när lönen kommer, grabben blir ju 7år i år och jag märker att han börjar bli lite stelare i kroppen när det är kallt ute än vad han var förr. Men frågan är vad jag ska köpa? Kvalite är viktigt och det är ett plus om det inte är fult. Priset ska gärna hamna under tusenlappen och om man får prova och ev. skicka tillbaka vore det ännu bättre. Han har nämligen nästan 70cm i rygglängd men han väger inte mer än 30kg, och eftersom att vi är mycket i skogen och han är såpass vild som han är ;) så måste passformen vara bra. Några tips?


Annons:
Hiro
2014-02-18 18:21
#1

Köp ett BoT täcke, finns inget bättre

Ison
2014-02-19 15:56
#2

Tycker också back on track är hur bra som helst! Min fryslort har klarat många minus med det täcket utan att frysa och vilja gå hem:)

Hiro
2014-02-19 16:06
#3

BoT värmer rejält och håller värmen, vill man värma händerna kan man trycka in händerna under täcket så känner man värmen

[Forest]
2014-02-20 23:12
#4

Vad har du för täcke idag? Ger du något annat tillskott till hunden? Jag kan annars mycket varmt att man provar på att ge grönläppadmussla http://www.zoo.se/sda-gronlappad-mussla-tabletter.html. Sen finns det andra bra saker o ge som underlättar till stela hundar, BoT har jag bara haft till mig själv och en häst jag provar gärna själv o se om jag märker skillnad o ja jag märkte skillnad i mina axlar :)

Yuuuhanna
2014-02-21 09:47
#5

Jag har funderat på BoT-täcke tidigare men eftersom att dom inte har någon ordentligt storleksguide vågar jag inte riktigt chansa. Det är ingen som har ett hemma som har lust att mäta lite? 😇

#4 Idag har han tre st täcken men inget sitter bra. Ett är långt nog men då är det så stort och påsigt att han inte kan ha det. De andra två sitter bra förutom att dom är 10-15cm för korta i ryggen. Och det känns lite meningslöst med ett täcke som inte skyddar höfterna, ryggslutet och svansroten som det ska.
Han äter färskfoder från Axfood, Omega 3 och B-vitamintillskott. 

Har du provat grönläppadmussla och vad har det gett för resultat? :)


Ison
2014-02-21 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har bot täcke hemma. Min bull blandning har de "vanliga" varianten. Sen mätte jag bara från halsbandet till svans, han har 52 i täckesstorlek. Så ryggen är väldigt normal om du mäter hunden innan:) sen finns de ju tax och greyhound modell på täckena också, om dom är större/längre i ryggen fast inte Lika djupa i bålen:) vet att hööks säljer bot täcken, även arken zoo och grizzly har här i stan iaf:) dom är väldigt reglerbara fram på bogen om man behöver bredda/minska täckena man kan även anpassa halsonkretsen:) har ingen super bild, men hoppas du ser lite hur jag menar att du kan anpassa storleken.

Annons:
[Forest]
2014-02-21 20:43
#7

5 nej jag ger det inte men funderar på det då jag har syster och flera bekanta som ger det till sina äldre hundar. har ingen äldre hund men det ska vara bra till mycket. Så här sa syrran: Han är betydlig mer på leker mer och är sitt vanliga jag, han är lite stel i lederna pga åldern. Kompisen ger det till sin 12 åriga hund och även hon säger samma och jag ser att hennes hund nästan dagligen glad o sprallig äldre hund :)

Upp till toppen
Annons: