Annons:
Etikettklicker-träning-trix
Läst 2154 ggr
Stiles
2/16/14, 10:49 PM

Tips på några bra/roliga Trick/kommandon!?

Hej!
Detta är mitt första inlägg här på Blandrashundar iFokus! :)

Men jag undrar är de någon av er som har förslag på några roliga trick/kommandon man kan lära sin hund? :D
Min hund Spice, Vit herdehund/Mellan pinscher korsning, 2år kastrerad hane kan redan dessa;

**Sitt, ligg, stanna, kom hit, vänta, vacker tass, sitt vackert (vet inte om de är fler han kan klart och tydligt). Glömde visst att han kan Kryp! ;) hehe kom på de!!  Visste att de va något jag hade missat :)

Några som han är på väg att lyckas med;
Rulla runt, snurra runt, Puss. 

Nytt jag håller på med eller precis börjat med;
Stå Sitt stå, jag vill ha (sträcka fram högra framtassen för att säga att han vill ha något, detta blev dock väldigt enkelt då han själv har lärt sig göra de), Stå sitt ligg stå.**

Stå sitt stå och sitt stå ligg stå kanske inte riktigt är några trick men jag räknar in dom som de :D Men de kanske räknas mer som kommandon?? jag vet inte ^^

Undrar om de finns fler saker man kan lära honom? :D

"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach

Annons:
monstermash
2/16/14, 10:56 PM
#1

Det finns jättemycket att lära hunden, googla så hittar du mängder med tricks.

Något som gör att hunden får jobba lite är att lära hunden att städa. Den ska plocka upp t.ex sina leksaker och lägga i leksakskorgen på kommandon. Eller bära smutstvätten till tvättkorgen/tvättmaskinen och lägga i och hämta nästa plagg.

Mr_Si
2/16/14, 10:57 PM
#2

skall - tyst

kryp

Stiles
2/16/14, 10:59 PM
#3

#1 okej! :) jag googlade men hittade inte riktigt hehe -.- så ber om tips här istället :D då kanske man kan få veta vad andras hundar kan t.ex. :)

Får se om min hund går o lära att plocka upp sina saker (han är lite seg ibland) ^^ Men tror nog de ska kunna gå och lära honom :)

"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach

Stiles
2/16/14, 11:01 PM
#4

#2 Kryp kan han redan :) ska försöka lära honom skall :D

"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach

monstermash
2/16/14, 11:06 PM
#5

#3 - Jag vet inte vad du har sökt på, hittade massor när jag googlade. Sök på "tricks hund" och liknande. 

Länk 1
Länk 2
Länk 3 (rekommenderas :))
Länk 4 

Stiles
2/16/14, 11:08 PM
#6

#5  ingen aning, sökte med orden Hundtrick osv. och fick inte fram mycket alls…

Ska kolla sidorna :D

"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach

Annons:
monstermash
2/16/14, 11:23 PM
#7

På Hundar iFokus har de även en del trådar om vad folks hundar kan för tricks. Testa att använda sökfunktionen på iFokus :)

seba
2/16/14, 11:41 PM
#8

"Är du ledsen?" - hunden drar ena tassen framför ögat, som att torka bort en tår.

"Är du en gris?" - hunden kastar bak huvudet, nickar.

Öppna lådor/stänga lådor.

Kullerbyttor.

Backa upp på väggar osv så han står med bakbenen en bit upp på väggen.

Ktisroinen
2/17/14, 10:27 AM
#9

Youtube har MASSVIS med roliga saker man kan lära sig. Zak George har bland annat en hel del! Jag har lärt min hund att skämmas, alltså att sätta tassen på nosen, supergulligt! :) Den vinner han allas hjärtan med! Training Positive är en annan användare som lägger upp många roliga och annorlunda trix! :)

Stiles
2/17/14, 11:56 AM
#10

#7 okej får väl kolla runt där också då! :)

#8  Funderar på att lära Spice de där med att öppna saker som till exempel dörrar för han är livrädd för halv öppna dörrar "han våger inte gå förbi dom"

#9 okej :D får kolla där också då! :D

"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach

seba
2/17/14, 4:41 PM
#11

#10 Då är det ju ett bra sätt =) Jag kan tyvärr inte säga hur man gör för att lära hunden det, våran kille kunde det redan när han kom hit. Men som de andra skrivit; youtube! 

Klickertränar du din hund?

Mr_Si
2/17/14, 6:00 PM
#12

http://hundar.ifokus.se/discussions/52f89459ce12c41bf1001fad-sheltie-vs-kleinspitz?discussions-1

I denna tråd finns en länk till en video med en sheltie som gör massa kul tricks om du vill ha mer inspiration :)

Betthina
2/17/14, 7:59 PM
#13

Wow! Det finns så mycket, så mycket. Kan ju säga det min lilla pojke kan och se om det är någonting som du kan få inspiration ifrån:

sitt, ligg, stå, stanna, nej, sitt fint, skäms, balans, spinn, snurra, puss, hångel, dansa, buga, slalom, åtta, hopp (mellan ben, över ben, genom armar), skall, backa, krypa och öppna dörren - har säkert glömt en massa annat:P 

Men min absoluta favorit är kommando "volt" *se video* :D
Men som alla andra skrivit: youtube/google - där hittar du mycket inspiration. Sök på Freestyle :)

http://thinisens.blogg.se

Annons:
Stiles
2/17/14, 11:26 PM
#14

#11 nej jag klickertränar inte min hund :) Men kanske får börja med de, har en klicker här hemma men vet dock inte vart den är.

#12 okej, tack! ska kolla den sen…

#13 jo de finns för mycket trick haha!!

Ska ta o kolla på klippet :)

"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach

Upp till toppen
Annons: