Annons:
Etikettallmänt
Läst 873 ggr
annie-ess
2014-01-31 23:36

Problem Ruffwear approach pack

Precis köpt hem en Ruffwear Approach Pack storlek M till min amstaffpojke. Han mätte 70 cm,  runt halsen och skulle därför ha en storlek M. Fått hem selen nu då och den går ju inte att reglera mer?! Den delen som går under hans armhåla är ju jätteliten? Är jag den enda som upplevt detta, eller är jag helt tappad bakom en vagn som inte förstår hur man drar ut så spännet blir större? Tycker även den delen som går precis framför magen är så sjukt stor.. 
Storleken stämmer ju, det ÄR en storlek M, och han ska ha en storlek M då han har 70 cm runt hals…

Tacksam för hjälp då jag lagt ner massa pengar på denna och vill gärna få de å funka!

Annons:
Kalli
2014-01-31 23:55
#1

Fick lov och titta på våran, nu är det visserligen (gissar jag) en äldre modell men vi har spännen på alla remmar så att de är ställbara?

AnneN
2014-02-01 00:16
#2

Om det är denna väska så kan jag informera om att måttet ska vara runt bröstkorgen, inte runt halsen.

http://animail.se/ruffwear-approach-packtm-glacial-blue-xxs.html?gclid=CPuBrrPFqbwCFYiQcgodX0EAMA

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Kalli
2014-02-01 00:58
#3

Har en M till min Amstaffblandning på 30 kg och då är den varken på yttersta eller innersta så tycker absolut att den borde funka på din grabb.

annie-ess
2014-02-01 12:45
#4

Jag menar bröstkorg, skrev fel. 

Men den här går inte att reglera ju? Den kom så att den inte var utreglerad, men den GÅR JU INTE å reglera mer?! 

*bilden borttagen, tänk på att inte lägga upp bilder på nätet utan att fråga bildägaren först*

annie-ess
2014-02-01 12:46
#5

Jag fattar ingenting. Sett att de flesta som har amstaff har denna storlek, och även en å annan boxer. Min kille väger 27 kg, å mäter 70 cm runt bröstkorg….

annie-ess
2014-02-01 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Se. Jättekort. Går INTE runt bröstkorgen på honom. Den kom ju såhär, dvs oreglerad.

Annons:
annie-ess
2014-02-01 13:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ser ut som flärpen är så långt de går? Eller så är det något jag inte fattar bara…

AnneN
2014-02-01 15:03
#8

#7 Är remmen dubbelvikt så att den går 2 varv genom spännet? I så fall kan du ta ut den ena delen och på så sätt spänna ut.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

annie-ess
2014-02-01 22:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tack snälla för hjälpen. Ni är pärlor allihopa! De löste sig, tog bort de där höljet, och förstod hur jag skulle dra. Hade fokuserat på den där jävla flärpen hela tiden. De löste sig! Höll på å få psykbryt på den så de var på håret att jag hade gett upp! 

Imorgon blir det premiärrunda med den ett par minuter. 
Gissar att mallgrodan kommer bli ännu mer mallig! 

Tack igen, att ni engagerar er i såna här konstiga frågor. Blomma

AnneN
2014-02-02 02:58
#10

#9 Vad bra att du hittade lösningen 🙂 Och det finns inga dumma frågor!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: