Annons:
Etikettallmänt
Läst 1473 ggr
Fridaaaa
1/29/14, 9:13 AM

Problem i snön

Kommit mer snö nu i dagarna här, så nu går det lite över magen på Roxy. Problemet är att det blir snöklumpar under magen som är ett **** att få bort. Någon mer som har problemet och hur kan man göra? Lite skeptiskt till sådan spray som jag läst på någon sida.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
redstaryena
1/30/14, 12:16 AM
#1

Är det strandbodarnas impregnerings spray du hört talas om? För det fungerar bra på min hund i alla fall. Brukar spraya i handen och sen smörja på mage,ben och tassar.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Mixie
1/30/14, 2:34 AM
#2

Sätta på henne en tröja kanske funkar :)

//Mickan

Fridaaaa
1/30/14, 10:01 AM
#3

#2 Beställt en overall.
Tröja har jag haft och ibland ett täcke med ovanpå men blir blött igenom oftast när jag inte har använt täcket och täcket börjar hon växa ur så var dags att köpa nytt oavsett.

#1 Skrev det i #0 att jag är lite sådär till sånt, men har beställt en overall så kommer förhoppningsvis snart 🙂
Inte sett sådant spray heller i djuraffären i stan (kanske varit slut?)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

redstaryena
1/30/14, 1:27 PM
#4

Jag. Köpte den i en djuraffär. Och den här "impregneringen" funkar så att den avvisar snön. Vi brukar ha problem med att snön packar sig under tassarna, så det hjälper även mot detta men kanske det inte passar alla hundar. Dock känns det skönt för mina händer när jag smort in honom :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Fridaaaa
1/30/14, 1:28 PM
#5

#4 Djuraffär enbart säger inte så mycket, och som jag skrev i #3 såg jag det inte i djuraffären i stan men kanske var slut. Men löst det nu med att beställa en overall som förhoppningsvis passar 🙂
Och som jag skrev i #0, är jag igentligen lite skeptiskt till sånt, men kanske värt att testa i framtiden 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

redstaryena
1/30/14, 5:22 PM
#6

Jo jag är med tveksam till olika sprayer men denna va bra till detta. Och klart att det är skonsammare med skyddsplagg. Använder det till "min" andra hund då hon ändå måste ha något på sig när det är så här kallt. Kylan och snön har kommit ner till Skåne nu :)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Fridaaaa
1/30/14, 5:23 PM
#7

#6 Ja kylan och snön har kommit till södra Sverige, märkt det med haha (bor med i södra Sverige) 😃 Hennes första vintern med så 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

redstaryena
1/30/14, 10:40 PM
#8

Gör du?var om man r fråga

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Upp till toppen
Annons: