Annons:
Etikettallmänt
Läst 2408 ggr
Princesseen
2014-01-19 18:21

pomeranian/chihuahua

Är det någon som har den blandningen och kan berätta lite om den. Har blivit helt kär i en sån. Får gärna lägga ut bilder också.

Annons:
smidi
2014-01-20 19:59
#1

asså min hund är nästan så. hon är pomeranian och papillon (om du vill se bilder kolla hennes instagram: pinglanl )

Hon är mysig men samtidigt full med bus! Hon älskar att slicka andra och JÄTTE folkvänlig! Bara man säger hej till henne viftar hon på svansen, gnyr och pussas xD Men de är så söt! Sen har hon massa gosedjur hon sover med.

Men pomeranian är ju en Agility hund (tror de var de) så hon är jätte bra på de :)

Papillon är ju lydnadsras! :)

Fridaaaa
2014-01-20 20:16
#2

#1 Nja, håller inte med där om agilityras och lydnadsras. 
Papillon fungerar med bra på till exempel Agility men flera andra grenar med, pommen med ganska bra. Mycket hänger också på individen.
Så finns inte "agilityras" igentligen 😉

Papillon främst då är en ganska allsidig ras tycker jag 🙂

TS: Inte träffat på sådan korsning men nog svårt för dig att få beskrivning då man bara kan se till individerna men hoppas du får ett svar du är ute efter

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

smidi
2014-01-20 21:18
#3

#2

Aa, jag var lite osäker hur de var. Men iallafall min hund har de i sig. 😉

[Forest]
2014-01-20 22:31
#4

Jag skulle begära att knäna är kollade på båda fäderdjuren innan du skaffar dig en valp ett tips då båda raserna kan få patella luxation. Bara ett tips. Har bekant med samma blandras som 1 säger och ännu unghund och är under utveckling, den ser ut som en pompom.

Princesseen
2014-01-22 17:06
#5

Okej tack. Ja jag vet att knäna borde vara kollade. Brukar vara så på småhundar. Men tack iallafall :)

Upp till toppen
Annons: