Annons:
Etiketthundmat
Läst 6287 ggr
annie-ess
2014-01-17 13:58

Spannmålsfritt färskfoder

Vilket är det bästa spannmålsfria färskfodret? Vad finns det för utbud idag? Någon här som har spannmålsfritt färskfoder till sin hund/hundar?

Annons:
Fridaaaa
2014-01-17 20:20
#1

De flesta färskfoder är spannmålsfria:

Vom og hundemat
Nordic
Bravo
Fodax

till exempel.

Vi ger just nu Hallafoder färskfoder men kommer variera med lite andra sorter med. Hört att färskfoder går att ändra så, inte som det är med torrfoder 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
2014-01-17 20:25
#2

#1 Vad jag kan se så är alla av Fodax färskfoder med spannmål tyvärr, men de andra har spannmålsfria alternativ.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
2014-01-17 20:29
#3

#2 Ok. För fick det rekommenderat när jag skrev spannmålsfritt hmmm… Kanske personerna själva inte kollat upp det? Vad dåligt 😮

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sofy
2014-01-18 14:03
#4

Fodax blev jag rekommenderad av en som påstod att det var spannmålsfritt men det är det icke! Jag hade gärna velat utfodra min hund med Sund hundmat om jag kunde hitta det i landet jag är permanent bosatt i.

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Fridaaaa
2014-01-18 14:04
#5

#4 Ja samma här! 😮

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ison
2014-01-18 17:31
#6

Både bravo och fodax inehåller väl spannmål:)? Nordic har potatis i sig har jag för mig, så vill man ha ett helt "fritt" foder så är de nog voh som gäller:) Gav fodax förut, och där kan man se stora typ havregryn i hamburgarna ibland.

Annons:
minbebis
2014-01-18 19:16
#7

Nordic vet jag har ett helt spannmålsfritt, sund hundmat om jag förstått det rädd behöver man tillsätta ben i. Men vom og hundemat har varken grönsaker eller spannmål :)

Sund Hundmat
2015-07-16 18:53
#8

#4 och #5 Hej på er! 🙂 Det är helt korrekt att våra produkter inte innehåller spannmål. Jag ville bara tipsa er om att ni kan få våra produkter hemskickade via nätet härifrån. Om ni har fler frågor eller önskemål är det bara att höra av på info@sundhundmat.se 

#7 Man behöver inte tillsätta någonting till våra helfoder. De är kompletta helfoder och innehåller allt hunden behöver. Du ger dem på samma sätt som vilket annat helfoder som helst. 

Ha en fin dag!

Maja2
2015-07-16 22:41
#9

Gammal tråd, men Pondus har spannmålsfritt färskfoder :)

Upp till toppen
Annons: