Annons:
Etikettallmänt
Läst 2408 ggr
Fridaaaa
12/29/13, 7:12 PM

Behöver tips på bra koppel och selar

Behöver ett långt koppel som är bra när vi går upp i skogen. Den långlinan jag har nu är värdelös, slår lätt knut på sig, hopplöst.
Hon trasslar lätt i sig i den stora hunden med när den stora inte går lös.

Och behöver ny sele också, till vettigt pris, som är bra Glad Helst sådan som går mellan frambenen, tycker de är bäst. Men tycker det är svårt med storlek även fast man mäter.
(har ingen bra djuraffär i stan). 
Ska vara till en liten hund. 

OBS: Flexi är helt uteslutet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
AnneN
12/29/13, 7:42 PM
#1

Koppel har jag inget förslag på just nu, men sele kan jag rekommendera Metizo selen som är ställbar åt alla håll, har en till Velvet och är jätte nöjd med den. http://www.metizodezign.se/

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
12/29/13, 7:45 PM
#2

#1 Går det att besälla på deras sida? För hittade inget där om det och har ingen återförsäljare nära när jag kollade 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnneN
12/29/13, 7:48 PM
#3

#2 Är osäker på hur det är med att beställa från dem, men har en kompis som är återförsäljare och vet att hon skickar på beställning. http://www.roegerhundtjanst.se/selar-17597597

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Fridaaaa
12/29/13, 7:51 PM
#4

#2 Ok tack, ska kolla med henne 🙂

*edit* Kollade in priset, 499kr är tyvärr för dyrt för mig som student 😕 Men de verkade toppen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
12/30/13, 4:58 PM
#5

Passa på att ha henne lös så mycket som möjligt medans hon är valp. Hon hänger säkert på dig och Lillan :)   Vad har du för långlina nu, som du inte gillar?

Djurälskaren87
12/30/13, 6:07 PM
#6

4# kan du inte kolla på tradera om den säljs där? brukar oftast vara lite billigare:)

Annons:
Fridaaaa
12/30/13, 6:25 PM
#7

#5 ja hon får vara lös med men på vissa ställen vågar jag inte pga trafik eller grannens hundar. Men ibland är hon det ja :) Är som ett "rep", köpt för några år sedan, #6 Får kolla där men inte sett någon sådan sele där innan men får kolla imorgon :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Marinafarina]
1/1/14, 3:31 PM
#8

http://www.grizzlyzoo.se/hundselar-Rukka/form-neon-y-sele-nylon-gul/

Denna har jag till min hund, den är super, framförallt nu när det är mörkt ute

Fridaaaa
1/1/14, 4:19 PM
#9

#8 Kroppsomkrets, är det bröstomkretsen de menar då? 
Ja det är ju smidigt när det är mörkt ute 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Marinafarina]
1/1/14, 4:53 PM
#10

ingen aning =) Jag har L till min rottis och då har jag den så inspännd den kan :) men ring och fråga. Den är iallafall super, smidig å ta på och slitstark. sitter där den ska på hunden och till ett väldigt bra pris

Fridaaaa
1/1/14, 4:57 PM
#11

#10 Ja får göra det imorgon 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
1/3/14, 11:33 AM
#12

Vet ej om detta är ett dåligt alternativ till koppel men: Longerlina! Min kompis har det som promenadkoppel till hennes sibbe blandning eftersom han inte kan gå lös. Jag vet ej om det finns nån anledning att inte använda en longerlina till hund men det kanske nån annan har koll på.

på Biltema är det bara 60kr och den är skön att hålla i :) http://www.biltema.se/sv/Fritid/Hastsport/Hast/Longerlina-14558/

Fridaaaa
1/3/14, 11:56 AM
#13

Har köpt sele nu 🙂

#12 Har en longerlina hemma redan, men tack ändå 🙂 Blir klumpigt att asa med tyvärr upp i skogen. (tycker jag personligen i alla fall), ev om man går själv men inte om man har fler koppel att hålla reda på osv så är det tyvärr inte skönt/bra att ha med för våran del i alla fall, alla tycker kanske olika ang det 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
1/9/14, 8:19 PM
#14

Putt 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
1/9/14, 11:56 PM
#15

Så länge hon växer skulle jag köra på en sele som är inställningsbar så du inte måste köpa en ny varje månad. Jag Tror att puppias selar går att ställa in lite men törs inte säga säkert. 

Jag personligen använder gärna flexi när det är skog m.m. så inte hunden trasslar in sig lika lätt i träd eller nåt. När hunden lärt sig följsamhet, kontakt och inkallning bättre brukar jag gå över till lina - utan fler hundar så man har mindre trassel och mindre störningar. 

Förstår om du inte vill använda flexi men för min del har det varit ett ypperligt redskap på flera hundar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
1/10/14, 2:43 PM
#16

#15 Som sagt, redan köpt sele (se #13).
Detta är bara hennes andra sele, den andra är inte riktigt förliten men snart. Denna kommer hon kunna ha ett ta nu 🙂

Nej Flexi är verkligen uteslutet här 🙂 Obekvämt att hålla i bland annat. Så vill ha något annat som är bra, föredrar det 🙂 
Fungerar minst lika bra som flexi när det gäller följdsamhet, inkallning mm tycker jag. Lättare att träna inkallning med tycker jag med koppel/långlina än flexi 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
1/10/14, 7:16 PM
#17

Såg det nu i efterhand på annan tråd :) Hoppas du hittar det du söker! ^^

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
1/10/14, 11:21 PM
#18

#17 hoppas det :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: