Annons:
Etiketthundgodis-recept
Läst 4007 ggr
Fridaaaa
2013-12-23 09:40

Bra hundgodis och tuggben

Kollar runt lite efter bra hundgodis. Ska främst vara till liten hund vid träning. Helst med kyckling eller anka. Inga spannmål i.

Även tuggben som är lämpliga och bra till små hundar/valpar för tändernas skull 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Ison
2013-12-23 10:34
#1

Koka kyckling filé, skär i små bitar och använd under träning:)? Tuggben har jag ingen större koll på.. Ger märgben, nöt nacke osv till min.. Men de är nog kanske stort och för hårt för en liten valping:)

Fridaaaa
2013-12-23 10:45
#2

#1 Vill helst köpa, inte så inne på det där med  att torka mm själv 😛 Sedan är svensk kycklingfilé dyrt, kan det bli billigare än om man köper annat godis?

Märgben kommer jag ge när hon blir större, vänja långsamt vid det sen.🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ison
2013-12-23 11:03
#3

Du har ju såna här http://arkenzoo.se/planet-pet-hundgodis-duck-strip-100-gr.html dom borde väl gå att dela smått? Jo sant, svensk kyckling är dyrt, men ibland kan man komma över på extra priser.

 Jag använder torkat oxhjärta http://www.foderboxen.se/produkter/farm-food-trainers-rent-oxhjarta,131 funkar också bra, tänkte alternativt. Varför just lycklig eller anka?

 Haha ja märgben är en favorit här hemma! Kanske kan ge klövar, horn? Eller du kanske hade tänkt sog något annat? är inte så Mycke för att ge min hund hudben osv, därför har jag ingen koll på den marknaden

Fridaaaa
2013-12-23 11:54
#4

#3 Därför att hon är väldigt förtjust i kyckling och anka 🙂 Känner att det skulle nog fungera bäst vid träning (förutom lek då).

Hmm var hittar man på din första länk där om det är svensk eller inte?

Nej jag ger inte våra hundar heller hudben, alltså såna vita ben mm, inget sånt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ison
2013-12-23 14:08
#5

Ingen aning om de är svenskt faktiskt. Får Googla lite

Fridaaaa
2013-12-23 14:12
#6

#5 Läste på en annan sida att det inte var svenskt tyvärr.
(ipadsmileysar fungerar inte på iFokus, blir bara rutor)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Sugar Mist
2013-12-24 04:14
#7

Planet pets kommer från vad jag vet Kina.

Svenskt, spannmålsfritt godis kan nog vara svårt att få tag på. Det du kan göra är att köpa av någon som kan tänka sig sälja torkat till dig. Jag funderar själv på att sälja egentorkat hundgodis på en kaninutställning beroende på om jag får och om jag orkar torka en rejäl "sats" med kött eller inte. Då kommer det dock vara kött och inälvor från egenuppfödda kaniner som är torkat och inte kyckling och anka.

-

Fridaaaa
2013-12-24 09:53
#8

#7 Ja kanin har hon inte smakat så det vet jag inte vad hon säger om hehe 🙂 
Ja från Kina stödjer jag absolut inte med tanke på deras djurhållning, bland annat på kanin, fågel mm. Så är helt uteslutet.
Får väl se om jag hittar något eller får jag väl försöka göra själv 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
2013-12-25 22:48
#9

jag gör ofta eget godis, ibland så kör jag med kokt kyckling som godis okryddat och osaltat. Köper kycklingklubbor när det är bra priser på dessa o gör sen godis av dessa, fryser in små påsar med kyckling enkelt o ta fram vid träning.

Fridaaaa
2013-12-26 08:45
#10

#9 Ja jag hade gärna gjort eget med men aldrig gjort och rädd att det blir fel då.
Kan inte heller frysa in, får inte plats i våran frys pga färskfoder och våran mat 😕 Dålig dessutom på att komma ihåg att ta upp, "tränar" lite spontant med 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
2013-12-26 15:57
#11

#10 Det är faktiskt lättare än vad man tror. Bara skyffla in bitar på bakplåtspapper i ugnen på 50 grader och låta stå med en träslev i luckan under natten, voila, torkat godis! Så har jag gjort med allt, allt ifrån öron till kycklingmagar.

-

Fridaaaa
2013-12-26 16:15
#12

#11 Vågar dessvärre inte ha det över natten, men får göra det över dagen annars, ungefär hur länge ska de vara inne?
(har katter så vågar inte ha det öppet så, samt att den stora hunden kan röra sig i hela huset).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
2013-12-26 16:50
#13

#12 Att man bör ha en glipa är för att fukten försvinner och godiset blir torrare. Jag skulle vilja säga 4-5 timmar, minst.

-

Annons:
Fridaaaa
2013-12-26 16:59
#14

#13 ok, men då ska jag testa det, köpa in något imorgon och torka.
Vad brukar du torka? 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
2013-12-26 17:00
#15

#14 Allt. Lever, hjärta, njure, senor, lungor, magar, kött osv. Bara fantasin sätter stopp ;) Kycklingmage är väldigt populärt och finns i 450g förpackningar för 20kr på willys och maxi :)

-

Fridaaaa
2013-12-26 17:07
#16

#15 Ok tack för tipset, får köpa in imorgon när jag ska handla 🙂
Hoppas att Börjes har lite sånt med 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: