Annons:
Etikettallmänt
Läst 2641 ggr
redstaryena
2013-12-18 22:49

Hundbyten.se

Är det jag som missat detta helt och ALLA vet om det, eller har ni sett denna sidan förut? Hundbyten.se heter den i alla fall. Rent spontant verkar det vara en bra grej liksom:)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Cahira
2013-12-18 22:56
#1

Med tanke på att sidan är tre dagar gammal så är jag inte förvånad över att jag inte hört talas om den förr. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

redstaryena
2013-12-18 23:02
#2

Haha ja du , där ser man! Tänkte jag inte ens på att kolla upp:) Tog för givet att jag inte kom med en nyhet faktiskt men tyckte den verkade så bra att jag inte kunde låta bli :D

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

[Nightcat]
2013-12-19 17:47
#3

Intressant :) Lägg ut den på hundar iFokus också vetja!

redstaryena
2014-01-15 23:15
#4

Gjorde jag och det blev bara konstigt,då dom började små hacka. Godnatt

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

vallhund
2014-01-16 04:36
#5

Hacka? Jag går aldrig in på länkar/sidor som föreslås om jag inte vet vad det handlar om.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
2014-01-16 09:50
#6

Jag är medlem här eller hur? ! Jag personligen har större tillit till människor än att min första tanke om någon skulle vara att de vill lägga ut falsk information. Sen tycker jag att namnet Hundbyten.se säger en hel del om vad sidan handlar om. Tyvärr är jag inte så insatt i vad som är "rätt eller fel" på internet. Detta är den enda sidan (har inte ens facebook) som jag någonsin varit aktiv i. Och ja, jag känner att det hackades. Att jag dessutom skulle göra reklam för denna sida stämmer knappast. Jag är bara en dum amatör, som förhoppningsvis lär mig mer med tiden. Men det går att tillrättavisa folk på andra sätt och utgå ifrån att det finns dom som inte är så insatta. Detta är min åsikt i alla fall

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
vallhund
2014-01-16 11:28
#7

#6 Du är vare sig dum eller amatör, du är förmodligen som du säger amatör på internet o livet på fora.

Förslag på Rubrik o text: Har ni sett hundbyte.se?

Det är en sajt där hundägare kan byta tjänster med varandra.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

redstaryena
2014-01-16 11:34
#8

Vet inte hur man ändrar detta i efterhand .

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

redstaryena
2014-01-16 11:37
#9

Tex nu när jag skulle försöka mig på detta, anmälde jag mitt egna inlägg. Så smart är jag!

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Honestyisdead
2014-01-17 12:59
#10

Det är inte att hacka på dig. Men vill man dela med sig av något är det alltid bra att tala om vad det är för sida man länkar till. Jag går aldrig in på något jag inte vet vad det är. Och tyvärr är det lätt att ta som reklam eftersom många försöker göra gratis reklam inne på iFokus. Så i framtiden är det bra att berätta lite om vad man länkar till så slipper du ta kritiken (som enligt mig är berättigad) personligt.

redstaryena
2014-01-17 13:59
#11

Eftersom jag vet med säkerhet hur jag är som människa,väldigt ärlig och rakfram (enligt vissa för mycket) så blev jag stött när det togs för givet att jag gjorde reklam minsann , och inte hade jag någon nettiquette i heller! Du, jag har inte ens hört talas om detta ord tidigare. Jag skulle aldrig ha nån dold agenda på nåt vis. Detta vet ju inte ni med säkerhet, men lika lite vet ni motsatsen. Jag har redan gjort tabbar här och var, och har då fått tillrätta visningar utan det varit dömande. Och det har jag inga problem med. Nu när jag lärt mig något nytt ang länkar och reklam, så skulle jag verkligen tänka mig för innan jag gör något inlägg. Ha det bra.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Viktor1111
2014-01-17 14:02
#12

Haha vad va det jag sa gumman!

redstaryena
2014-01-17 14:17
#13

Vad?

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Viktor1111
2014-01-17 14:18
#14

Viktigpettrar :D ajajaj caramba!

redstaryena
2014-01-17 14:20
#15

Du det stämmer faktiskt inte . De flesta verkar vara hur lugna som helst. Så skriv nu inget dumt, är du snäll.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

vallhund
2014-01-17 14:35
#16

#11 Tråkigt att du tar det så personligt. Vi har ju ingen aning om vem du är o hur du är som människa.

Med tiden lär man sig hur folk är bakom nicken. Om du t ex kollar mitt info så ser du att jag skriver att jag är samma gamla "vallhund" här som på diverse andra fora samt att jag även är känd som "Vallis".

En del av oss är medlemmar på flera sajter, även utanför iFokus o det är en fördel att veta vem som är vem.

Det är en klar fördel att kunna skilja på sak o person. Jag tar mig friheten att (åter igen) ta Hera som exempel, i vissa frågor tycker jag att hon är "a pane in the arse" o i andra frågor är vi rörande överens.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Honestyisdead
2014-01-17 15:04
#17

11 man lär så länge man lever :) Forumvärlden är en speciell värld. Men man lär sig ganska snabbt. Minns när jag började på forum. Mådde skit hela tiden för att jag tog saker personligt hehe. 14 sådana kommentarer skapar inget annat än negativitet ich det är verkligen malplacerat. Du borde nog öva på att träffa rätt tillfälle ;)

Viktor1111
2014-01-17 16:36
#18

Ja hon är känslig som person, men ni är ändå viktigpettrar. Och jag tror inte hon fixar att ta sånt på nätet. Hon är verkligen mest gjord för att handskas med saker in real life. Mig hade ni kunnat hacka på hur mycket som helst. Nettiquette?! Jag skrattar bara åt detta. Och jag har klarat mig fin fint. Tu sonrisa me hace muy feliz que usted hermosas ;)

Honestyisdead
2014-01-17 16:41
#19

#18 Tror Ts kan tala för sig själv.
Om du kallar detta hacka så anser inte jag att du klarat det fint. Då har du grovt missförstått. Och din attityd visar på bristande förståelse för forum.

vallhund
2014-01-17 16:56
#20

¤18 Skärp dig!

Fixar man inte livet på fora så bör man inte frekventera dessa, fö tror jag att personen i fråga klarar av att bita ifrån sig utan din tydligen ovälkomna "hjälp".

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Honestyisdead
2014-01-17 16:59
#21

Ja läser man 15 så verkar Ts inte alls ha missförstått. Bara 18 som tramsar.

redstaryena
2014-01-17 17:01
#22

Ärligt nu Viktor,,gör lite nytta i stället nånstans. Det är jobbigt när du håller på så. #19 Faktiskt så kände jag mig lite påhoppad, vilket jag redan nämnt. Såklart kan jag prata för mig själv :) Han bara dummar sig. Han vet hur lite jag sitter bakom datorn och är helt novis när det gäller internet. Jag är kanske än aningen hetsig i diskussioner och är inte van att ta dom via ett tangentbord och kanske inte forums livet är min grej men tänker försöka i alla fall =) ha en trevlig kväll alla

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Honestyisdead
2014-01-17 17:06
#23

22 du har fått förklaring till varför folk reagerade. Mer kan vi inte göra. Det är upp till dig att ta till dig det eller så väljer du att ta åt dig när det inte finns något att ta åt sig av. Ett tips är att inte ta saker på ett forum personligt. Gör man det blir man inte långvarig. Vilket är synd eftersom forum har så mycket att ge.

redstaryena
2014-01-17 17:10
#24

Förresten så är detta utagerat nu. Men det är tack vare er , Hera och Vallhund . För jag tror fortfarande att vissa ska tänka på att alla vet inte allt när det gäller rätt och fel på internet. Deras kommentarer på i fokus hundar var inte värsta Big Dealen, men onödigt ändå att folk ska behöva ta illa vid sig när man kan förklara på andra sätt. Hejdååå igen

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Viktor1111
2014-01-17 17:15
#25

Hahaha ni är inte bättre än henne. Super känsliga allihopa. Som sagt,medans ni rynkar på era ögonbryn småler jag. Ska göra nytta..på gymmet. Hasta la vista.

redstaryena
2014-01-17 17:16
#26

Ja snälla gör det!

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Rumblebee
2014-01-17 22:35
#27

Viktor111: Forstar inte vad det ar du vill formedla? Vem ar det som har hackat pa redstaryena? Och nar? Och vem pastar sig vara battre an henne? Vad tolkar du som hackande? Missforstand uppstar latt pa forum i och med att man inte kan se kroppsprak. Sa ett inlagg som kommer fran nagon som ar lugn och vanlig kan i vissa fall framsta som om det skrevs av nagon som var frusterad och upprord. Jag erkanner att tonerna pa vissa iFokus sidor kan bli lite harda, just pga att det handlar om 'heta' amnen. Jag ar mest aktiv inne pa katter.ifokus och dar kan det ga hett till nar det galler vissa amnen, som t.ex utekatt eller innekatt, blotmat eller torrfoder, och sist, men absolut inte minst, huskattavel. Men saken ar den att majoriteten av de personer som svarar pa tradskaparens fraga, svarar i all välmening. Bade for tradskaparens (ts) skull, samt for djurens skull. Varfor ditten ar battre an datten, och man bor gora si for att undvika det det och det händer Och visst, det hander att en hel del svarar pa TS och alla skriver i stort sett samma sak, och det kan sakert bli jobbigt att lasa. Men jag har svart att tro att folk avsiktligen vill hacka pa nykomlingar som kanske inte har sa mycket kunskap. Och det ar som sagt svart att formedla sin samtalston genom skrift till skillnad fran nar man diskuterar med nagon utanfor cybervärlden. Oftast ar det faktiskt tradskaparen sjalv som ar den forsta att orsaka dalig stämmning i traden, genom att bli defensiv.

Tillagg: Fastan det kan bli trakig ton pa vissa sidor har, sa tycker jag anda att det finns en hel del vettig information att hamta, och att man faktiskt kan lara sig en hel del. Det galler bara att bygga upp ett slags skydd mot dryga attityder och att inte forsaka ta saker och ting for personligt. Och ju mer info man skriver i sitt inlagg nar man skapar en trad, desta lattare blir det for andra att bli insatt i vilken situation det nu ma vara. Precis som nar man gar till lakaren, sa tar man ju upp sa mycket som mojligt som man kan komma pa for att deras diagnos ska bli lattare att stalla.

Forlat for langt inlagg :P

Annons:
redstaryena
2014-01-18 00:27
#28

Äsch bry er inte om honom. Det var faktiskt jag som från början kände mig missförstådd och använde ordet "hackade" Kanske var fel ord men jag kände det så DÅ, och inte nu. Han ville bara få luft under vingarna angående något han skrivit om tidigare i ett annat inlägg. Gör honom en otjänst och bara ignorera hans kommentarer =)

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Upp till toppen
Annons: