Annons:
Etikettallmänt
Läst 1629 ggr
PennyScarlett
2013-11-13 19:04

Presentation!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Tänkte bara ta och presentera mig här på Blandras iFokus :) 

(Kan hända att vissa av er har sett mig på hundar i fokus) 

Jag heter Penny iallafall och är 19 år. Jag hoppas på att snart kunna flytta hemifrån och planen är då också att skaffa hund! Vi har haft hund i familjen sedan jag föddes, så det är absolut inget obekant ämne. Just nu har vi en vaktel/jämthund korsning hemma som heter Rufus. Min bror köpte honom som valp i hopp om att han och pappa skulle få en bra jakthund. Men ack ack. Kära Rufus är en lycklig, smått övergödd gårdshund som trivs bra med att enbart dra ett par varv runt gården och sen in och lägga sig framför vedspisen ^^ Han är världens snällaste hund. Lugn och stabil, gör som han blir tillsagd, städar efter mina småsyskons spill (därav övervikten xD), han har fint tålamod med barn och säger till i god tid när de är för jobbiga så man lätt hinner flytta på dom. 

 Rufus är ju dock min brors hund och snart ska jag och mamma ner till Danmark och hämta en 25%bicon havaneis 75% pekingese som heter Hilda. Det är en överraskning till min lillebror på 5 år som så gärna önskar sig en hund. Mamma kommer ha huvudansvaret men vi säger givetvis till min lillebror att hunden är hans :) Hon planerar även att ta en kull på henne med en bichon havaneis hane och isåfall är jag lovad en av valparna! Det ska bli så kul och är en precis lagom typ av hund för mig ^^

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
Charlott_
2013-11-13 23:18
#1

Välkommen hit!

Avel är inget man planerar huks pluks tycker jag. Det är något man måste planera länge. Just den hunden kanske inte alls är lämplig att avla på heller, man vet ju inte de fören man känner hunden väl och när den blivit äldre och är fullt frisk. Måste ju också finnas syfte med parningen, det är ju inte bara att para.

PennyScarlett
2013-11-13 23:25
#2

Min mamma har god erfarenhet av aveloch uppfödning :) vi känner hunden då det är min mosters hund och hon har nyligen blivit undersökt av veterinär. Och jag vet att min mamma är en ansvarsfull kvinna som INTE gör saker bara för att, så det var ett onödigt antagande.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Cahira
2013-11-14 03:08
#3

Kul att du presenterar dig. :) Har bott med en pekingese och hon var envis som synden! Värre än åsnan haha! 😂 Härlig var hon. Mycket personlighet. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

PennyScarlett
2013-11-14 10:03
#4

Haha ja, Hildas mamma är hel pekingese och hon är jätterolig ^^ Såg henne när hon var valp och höll på att dö av söthet! Såg ut som världens minsta isbjörn som kom tuffandes ut ur köket som en liten larv xD

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Charlott_
2013-11-14 20:02
#5

#2 Trodde ni skulle få en valp. Och om de är din mosters hund så borde ju din lillebror känna den hunden med? ^^

PennyScarlett
2013-11-14 20:28
#6

#2 Haha nej Hilda är 2 år och alla i familjen känner hunden väl och likaså hennes systrar och hennes mamma :) Hon är en riktig goding. En pojkflicka som älskar att lorta ner sig och bröta runt! 

Men det är just det, min lillebror leker alltid med Hilda när vi är där och hälsar på och så önskar han sig en liten hund och då blir lilla Hilda perfekt ^^ Ursäkta om jag lät barsk, men nu förstår jag hur du tänkte.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
Charlott_
2013-11-14 20:37
#7

#6 Låter som en perfekt hund för honom då. För de är ju inte alla hundar som går ihop med barn. Så det är ju bra att ni hittat en som gör de! :)

PennyScarlett
2013-11-14 20:41
#8

Ja hon är väldigt barnvänlig och min bror är också väldigt duktig med djur. Han leker fint med dom och låter dom vara när dom vill vara ifred och Rufus lyder när min bror ger kommandon :) Han är en riktig djurälskare.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Charlott_
2013-11-14 21:02
#9

#8 Lycka till då! :)

Upp till toppen
Annons: