Annons:
Etikettallmänt
Läst 3656 ggr
StarletCobra
2013-11-08 22:32

Vad för konstigt äter din hund?

Hej!

Undrar om det finns fler hundar som kan äta konstiga saker och vad äter din hund då? 😮🤔

Min hund äter precis allt hon kan få tag i, tuggumi som hon hittar på gatan, gräs, toapapper, strumpor, leksaker (sina egna och min dotters leksaker) osv. 
Är noga med att förhindra henne att äta saker men ibland hinner man inte med men varken lego eller kulor gillar hon då inte, tack o lov.
Får hon tag i saker tuggar hon sönder dem. 

Har ni samma erfarenhet…..

Annons:
Cahira
2013-11-08 22:35
#1

Här äts mest bajs, för det har vi gott om. :) Häst (och åsne)bajs, kattbajs, kalvbajs, vildkaninbajs och gud vet vad. xD  Vuxen kobajs låter dom bli, tack och lov. 

Kalvbajset ska helst rullas i. 🤮

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

pv60
2013-11-08 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Kattbajs. Tomater från plantan. Gräs, jordgubbar, blåbär, hallon, TV-dosor, glasögon. ALLT som går att tugga. Bilmatta. Bilselen. Nu har vi lärt oss att gömma det smaskiga som inte är lämpligt att äta TV-dosor och glasögon t ex, dessutom är valpen över året nu, så det börjar lugna ner sig❤️

[ErikP]1
2013-11-08 22:46
#3

Detta var en hund som jag hade tidigare. När mina kompisar var hemma hos mig en kväll så hade dom snus och cigarett förpackningar framme. Vi gick ut från rummet och när vi kommer dit igen så har han lyckats öppna både snus dosan och cigarett förpackningen. Han åt upp alltså låg där i och det enda jag kunde göra var att övervaka honom under natten och ta honom till veterinären. När vi kommer dit mår han fortfarande som han mådde innan, jätte bra:) Han gick tyvärr på för något år sedan då han biten av en större hund. Men nu är jag riktig noga med vad som ligger framme så att våran lilla hund inte kan ta dom ;)

StarletCobra
2013-11-08 22:46
#4

#1 Åååh ja, B A J S…. Hoppas du inte har badkar….blir tuuungt att bära i hundarna varje gång de ska bada. 🥵 Min hund som är lite kräsen med vanlig hundmat äter bajs som om det vore godis. 😕
(Bidde inga pussar den dagen)

Igår försökte hon äta upp en tallrik…. men de hade varit mat på den så varför sluta där. 😮

StarletCobra
2013-11-08 22:56
#5

#2 Blandad kost.. och lite hårdsmält. 😉 Hade en annan hund för nå år sedan som älskade att tugga på böcker och dosan till parabolen och mina kläder, men det växte han ur…medans denna fröken som jag har nu verkar inte vilja växa ur det alls.😂😕😭

#3 Oj jisses! tur det gick bra… den hunden hade en mage utav stål minsann 😉 Våran slickade på öl som vart utspillt innan vi han torka upp allt… Chilli blir hon lös i magen av o värsta brakarna o stinkbomber följer på natten. 🥳

Cahira
2013-11-08 23:19
#6

#4 Jodå har badkar, är tack och lov en 8kg's hund. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
StarletCobra
2013-11-08 23:30
#7

#6 Åh skonsamma 8 kg'n de där🥵
Min ligger på 45 kg's sträcket…försökte bära i henne men ryggen sa ifrån. 😕

JMW
2013-11-09 17:02
#8

Vår hund äter hundbajs…men BARA på vintern när det är fruset. Aldrig annars. Fattar inte varför, kanske knaprigare då. 🤪

StarletCobra
2013-11-09 17:41
#9

#8 Haha! Det kallas "biokemisk återvinning" ☝️😂

Fridaaaa
2013-11-09 17:55
#10

Inga konstigheter här 🙂

Men man vet aldrig med den lilla när hon kommer hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2013-11-09 19:09
#11

Mina hundar äter nog vad de kommer över, utomhus. Allt ifrån rutten fisk som ligger vid strandkanten, till älgskankar som legat x antal år osv. däremot inga konstigeter som strumpor och fjärrkontroller :)

StarletCobra
2013-11-09 20:10
#12

#10 Hehe Du får återkomma senare! 😉😃
Valpar kan överraska en…. 🙂😎

#11 Din hund har gener ifrån Norrland för häruppe äts det både surströmming och älg…kött! 👍😃

Maja2
2013-11-09 20:12
#13

#12 Nja, mina hundar är fd gatuhundar från Spanien och Portugal, men däremot så BOR vi i Norrland :)  Vi bor i Skellefteå :)

Annons:
Fridaaaa
2013-11-09 20:30
#14

#12 Haha precis 😛
Hon är tydligen matglad så hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StarletCobra
2013-11-09 22:07
#15

#13 Ja men då är vi som gott som grannar! 😉🥳
Bor 8 mil ifrån dej, mot Lycksele. 😃

#14 Ja de är ju så himla söta och inte blir man sur heller när de har ingraverat tuggmärken på precis allt heller… 😂 
Hon e så söt så man kan äta upp'na! ❤️😉 Lill-Roxygumman.🐶

Fridaaaa
2013-11-09 22:08
#16

#15 hihi :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Frida B
2013-11-09 22:52
#17

Haha… Nimpan äter exakt ALLT förutom is… Han hatar isbitar xd och doggy torrfoder ^^ annars äter han allt ifrån chips, rökta nötter och gurka till ägg, vanligt torrfoder, toarullar, gräs och självklart bajs… Men favoriterna är nog ändå toarullar, popkorn och gräs. Juste! Hö är en delikatess för honom. Det är han och marsvinen…

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

StarletCobra
2013-11-09 23:10
#18

#17 Åååh is! 😃(måste kolla om min hund ratar det) Gud så gullig hund du har, rena charmtrollet. 🎈 Fick en bild på han o marsvinet som Lady o Lufsen med spagetti. ❤️❤️❤️ 🙂

Frida B
2013-11-09 23:21
#19

#18 haha mitt förra marsvin hette faktiskt lufsen ;) men då måste ju nimbus vara en lady… Han har iof inga bollar… Xd nej men inte min hund, eller nja min helghund snarare. Och ändå har han blivit dålig i magen ett antal gånger när han vart här för att han ätit någonting olämpligt.. Uppdatera gärna om din hund gillade isen ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

StarletCobra
2013-11-09 23:35
#20

#19 *asg* Vilket härliga djur och en gård du har! 😂😉 Jupp ska testa så fort jag kommer i närheten av en istapp. 👍

Annons:
minbebis
2013-11-09 23:48
#21

Min hund plockade åt sig fågelfrön, ris och allt möjligt idioter bestämmer sig för att lägga på våran promenadstig. Ungefär som att dom vet att ja kommer gå här, men det värsta var väl för två veckor sen - människo bajs 😭

StarletCobra
2013-11-10 00:04
#22

#21 Eeeeeuuu… människobajs! 😕 En del vet inte att man måste plocka upp efter sig…. hundar som människor!🤓
Tråkigt att du möter sånt, inte kuuul. 🌺

[Forest]
2013-11-10 12:20
#23

bajs från andra djursorter idag vart det rådjursbajs som vart lite mumsbitar. Pudlarna gillar att äta bär, blåbär,hallon,jordgubbar och frukt det äter även Nellie (york) hon har inte vart med oss när det vart så mycket bär därmed vet jag inte om hon blir en blåbärsätare även hon :) Dom gillar banan,äpplen,päron,klementiner. Annars äter dom inget konstigt som tur är.

TS tänk på att tyg och vadd kan hundar få förstoppning av så jag tipsar om att du har stenkoll när du är hemma, inte hemma så får man enkelt ha dom där det inte finns något ätbart tillgängligt. Min bror har fått akut åka med sin hund och plockat ut tuggad strumpa som blocka i tarmen.

StarletCobra
2013-11-10 18:43
#24

#23 Åh vad gulligt!! ❤️🙂 Japp, samma här! Gav min en liten bit klementin som hon slukade fort, vet inte om bananer var bra att ge dem men Meya får nån bit då och då som specialare för hon verkar gilla dem…😃 (Goda synder då o då) 😂

Tack snälla, det ska jag definitivt göra. 🌺 👍

marinelady
2013-11-12 20:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Tösen är produktiv, hon har ätit massor av saker, eller åtminstone försökt smaka på dem.

  • Alla mina högklackade skor har gått åt

  • mina glasögon

  • flera låneböcker

  • diskborste

  • handtaget på en kökskniv

  • bajs i alla former

  • En tekanna försökte vi oss på men kunde bara äta tepåsen.

  • Pappersförpackningar

  • Garn i alla former, som strumpor, stickningar, nystan.. Jag trodde jag hade en kattunge ett tag.

  • Tidningar

  • Snö

  • Bär

  • Morötter

  • Äpplen

  • Ruttna klövar

  • Pinnar i alla former

  • Kottar (spottas tack och lov ut oftast)

Fast vi ska vara ärlig att mycket av ätandet av skumma saker har skett när vi ensamtränat, idag kan vi faktiskt plocka undan saker och skärma av det mest ockå kan en sko stå orörd i skohyllan… Hon växer upp lillfisen.

Mixie
2013-11-14 12:06
#26

Foppatofflor Gurka Äppelskrutt Hästskit Gräs Hallmattan Dragkedjor Mobilladdare Andra sladdar som ligger "bra" till Blomjord Mfl men det här är nog favoriterna, även om det blivit bättre på saker som normalt inte är ätbara :)

//Mickan

[Xenomorphine]
2013-11-14 16:22
#27

Damm, skräp, tovade prydnadssaker, glasögonfodral… Allt som ligger framme, som är gott att tugga på, blir tuggat på :P

Ute är det väl mest bara bajs, och på vintern gul snö :P

Annons:
Charlott_
2013-11-14 20:08
#28

När hundar äter bajs så är det något i deras kropp som fattas. De har jag hört.

Frida B
2013-11-14 20:29
#29

#28 det stämmer inte riktigt. Många hundar äter bajs för att dom tycker om det… urk. Men äter de sitt eget bajs kan det vara att de har för lite av något näringsämne.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Charlott_
2013-11-14 20:33
#30

#28 Asså, men de måste ju stämma till en viss del? :P

Frida B
2013-11-14 20:35
#31

#30 ja någonstans kommer det ifrån, men att käka lite harpluttar då och då, eller få tag i litet fruset kattskit tackar nog inte så många hundar nej till ;) Men äter dom varje gång dom hittar så kanske man bör kolla upp det.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Upp till toppen
Annons: