Annons:
Etikettallmänt
Läst 1451 ggr
StarletCobra
10/28/13, 10:06 PM

3 snabba frågor

Hej! Skulle gärna vilja ha era synpunkter eller tankar  kring dessa frågor. 🙂

1 Hundägar etikett. Vad tycker ni ska ingå i det?

2 Miljöträning. Vad tycker ni är viktigt att hunden ska kunna?

3 Vaccinering. Ett måste eller är det nånting som man kan hoppa över ett år för att det kanske inte är så stor risk att bli smittad idag?

Annons:
VildaVittra
10/28/13, 11:03 PM
#1

1 Att det är jag som skaffat hunden, inte resten av världen, så jag ska inte tvinga på mitt hundägande på andra. Hundar hör alltså inte hemma inne i butiker, på säten på bussen osv.

2 Att lita på okända om olyckan är framme och hunden och jag kommit ifrån varandra.

3 Det beror på hur man bor och om man åker på tex utställningar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Djurälskaren87
10/30/13, 7:33 PM
#2

1 att jag tar ansvar för min hund gällande omvårdnad och eknomiskt

men jag får ta in honom i en närbutik vid mig(har frågat ägarna);) till 1#

2: Att hunden skall känna sig trygg i alla situationer

3# jag vaccinerar varje år så för mig är de ett måste

Cahira
10/31/13, 6:36 AM
#3

1. Respekt och hänsyn, rätt och slätt. 

2. Fungera i samhället. 

3. Vaccinering är billigare än att hoppa över och att hunden blir sjuk. Det är onödigt lidande för sig själv och sin egna hund. Men var och ens egna ansvar och val om man vill ta risken eller ej.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Fridaaaa
10/31/13, 1:31 PM
#4

1 Hundägaretikett. Vad tycker ni ska ingå i det?
Respekt, visa hänsyn bland annat

2 Miljöträning. Vad tycker ni är viktigt att hunden ska kunna?
För mig beror det på hunden, vad den klarar eller inte. Anpassa efter hunden. Våran hund t.ex är osäker, så inte drar jag in henne i en miljö där hon blir mer osäker/rädd och så. Utan tar steg för steg för hunden helt enkelt. Men man ska inte ha en hund som anfaller folk och så.

3 Vaccinering. Ett måste eller är det nånting som man kan hoppa över ett år för att det kanske inte är så stor risk att bli smittad idag? 
Viktigt anser jag. Vi har dock inte vaccinerat varje år, det är inget måste heller. Vi är bara runt om vårat och så. Har fungerat bra, frågat även veterinärer.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StarletCobra
11/2/13, 10:10 PM
#5

Dessa frågor fick mig att verkligen tänka och tänka om, och det är himla bra att få veta hur ni andra fina hundägare gör med eran hund utefter folk och hundens bästa. 
Vi är alla olika så det finns heller inget rätt eller fel utan det är alltid hänsyn och respekt som är led snören i dagens samhälle vilket jag tycker är otroligt viktiga. 
Det finns flera olika typer av skolor idag om hundträning, lydnad och dressyr, många kanske faller där och blir villrådig men varför inte mixa och göra det som passar ens egen hund bäst…för ingen annan känner hunden bättre än du själv och det är ens eget ansvar att vara en god hundägare. 👍

Tack för alla bra och tänkvärda inlägg på denna tråden!
Ni är alla en förebild och ta gärna åt er av detta. ❤️

Mina svar i detta är:

1. [Respekt] plocka upp efter hunden, att vara försiktig om man har en stor hund tex att inte låta hunden få hälsa på vem som helst…. Ha en försäkring. 
Har man fått hundskit under skorna en gång vill man gärna slippa i framtiden, många är hundrädda och en del gillar inte hundar även om ens hund bara ääääälskar att hälsa på folk och pussar hellre ihjäl en ist för biter så finns dem även om man förklarar att ens hund är världens snällaste…. 
Försäkring är livsviktigt. No commento. 

2.  [Tränad] Kan åka kommunalt, vara ensam hemma
Tex (Har en hund som inte är van att åka kommunalt och man blir rätt låst, dessutom är hon riktigt svår att ha ensam hemma. Så detta tycker jag är viktigt att hunden kan annars blir det rätt tungt…) 

3. Det är upp till var och en. Vaccinera kan vara en garanti på att hunden iaf inte blir sjuk så fort….. Men bor man på landet ute i skogen tex så kan man nog slippa vaccinera ett år …

vallhund
11/2/13, 11:22 PM
#6

#5 Det är bara Kennelhosta som måste ges varje år, o den skyddar bara mot ca 70 % av de smittämnen som kan orsaka Kennelhosta. Rabies finns i två varianter, en som ges årligen o en som ges var tredje år. Övriga vacciner bör ges vart annat vart tredje år.

Inga vacciner ger 100 % skydd. Ju fler ovaccinerade individer som finns i en population, desto större risk för att epidemier får fäste.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: