Annons:
Etikettallmänt
Läst 1308 ggr
smidi
2013-10-13 15:13

Storlek

Vet ni vad Pomeranians brukar ha för sko storlek? Hon är 6 veckor. Undrar om man ska XS eller S på kläderna? Tänkte ha kläderna till vintern, för hon fryser de bara regnar lite :/ Tacksam för svar :D

Annons:
Fridaaaa
2013-10-13 15:16
#1

6 veckor? 6 månader menar du eller?

XS eller S skulle vara för stort för en 6 veckors 😉
Du får mäta hunden 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fialialej
2013-10-14 13:42
#2

Man brukar få ta med hunden in på djuraffärer och testa. Hööks har billiga täcken och sånt till hund. :)

"På natten är alla katter svarta"

[Forest]
2013-10-16 08:02
#3

2 var på hökks o där har dom litet sortiment på hundar. TS jag vet flera pompom som köper specialkläder eftersom deras hundar är så små. Jag tycker du ska mäta rygg,hals,bröstomfång så kanske vi kan tipsa dig bättre. Annars är det bra att åka till en bra djurbutik är din hund 6 månader så växer den inte så mycket mer.

[Forest]
2013-10-16 08:07
#4

Ang skor så har jag köpt från björkis.com tips är välja skor utan sula då dom går iaf våra mycket konstigt ena vägra gå i skor med sula ;)

Mysisa
2013-10-16 21:03
#5

Kan inte tänka mig att din hund är mycket större än min o till henne finns nästan inga skor.. Xxs är för stort i vissa märken. Markeras storleken med siffror istället så är 0 för stort ibland. Mät tassen är den ca 2 cm som min så ska du leta efter så smått som möjligt. Är den runt 3 cm är det lättare att hitta

minavitas.wix.com/kennel

skotty
2013-10-17 01:05
#6

Ursäkta.. Men varför har man skor på hundar?🤔

Annons:
Mysisa
2013-10-17 06:38
#7

#6 riktigt små hundar förfryser lätt tassarna det ger smärta långt upp i benen. Mina hundar väger mellan 2-4 kilo när det är 10-20 minus grader behöver dom kläder annars fryser dom, tassar och öron är mest utsatta. Oftast räcker det med att jag går i rask takt för att dom inte ska hinna förfrysa tassarna. Men ibland vill dom stanna o bajsa, eller kissa, eller bara nosa, har man då fler hundar så kan pauserna bli ganska långa vilket innebär kallare tassar. Så för att kunna promenera med hundarna på hundarnas villkor så får dom ha skor när det är för kallt ute. En annan anledning till att ha skor är att skydda tassen från vägsaltet som kan förstöra hunden rejält, eller om hunden har problem med leder, finns massor med anledningar till skor

minavitas.wix.com/kennel

skotty
2013-10-17 23:04
#8

#7 Aha, vi har fem hundar i den storleken.. Eller ja, 2-5kg, och vi har inte skor på dom. Dock tröjor när det är kallare än -10 grader på vintern ^^

Mysisa
2013-10-17 23:09
#9

#8 Skönt för dig och för hundarna :)

minavitas.wix.com/kennel

[Forest]
2013-10-19 22:46
#10

Även större hundar kan få kalla tassar och kan behöva skor så det har inte så mycket med storleken på hunden att göra. Jag tar hellre på skor på hunden som behöver det för att klara av att gå på våra lång promenad utan att råka ut för köldkramp. Hundar är olika som vi människor vissa fryser mer än andra helt enkelt :)

Upp till toppen
Annons: