Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 5836 ggr
Charlott_
2013-09-29 22:16

Uppfödare av rottweiler/schäfer sökes

Någon som vet en Rottweiler/schäfer uppfödare runt Västkusten? :)

Annons:
exitingsvillemo
2013-09-30 15:02
#1

Letar du efter ngn som aktivt föder upp den korsningen? Är det inte illa nog med de blandisar av den typen som redan finns?

Kolla blocket, där brukar sådana blandisar finnas

Charlott_
2013-09-30 22:10
#2

#1 Ursäkta?

Charlott_
2013-09-30 22:17
#3

#1 Vadå illa nog? De finns ju inte många av dem alls. Alla är ju rottweiler, schäfer och en annan massa balnraser i. Jag har redan en Rottweiler/Schäfer (BARA) och vill gärna ha en till. Den ända ''uppfödaren'' på blocket runt Göteborg har redan bedragit mig…

vallhund
2013-10-01 00:47
#4

Tja du ber ju om att få bli bedragen. Även om du skulle lyckas hitta en likadan kombination så finns ingenting som säger att den hunden skulle ha några som helst likheter med din nuvarande hund.

Blocket är ett hett tips, diverse hundhem ett annat, de brukar vara överfulla av den slags kombinationer, de brukar hamna där när de kommer upp i tonåren.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

exitingsvillemo
2013-10-01 06:12
#5

#3 ja, jag tycker att det är illa, om det finns folk som aktivt avlar på dessa.

Ketang
2013-10-01 08:58
#6

Jag är en av dom som tagit hand om en av dessa tonåringar som hamnat snett. Ingen rolig resa direkt. Önskar innerligt att folk kunde sluta blanda dessa två raser. 6½år blev han, trasiga höfter.

Annons:
ekbacka
2013-10-01 19:05
#7

Jag hade också en sådan korsning. Det var en underbar hund och hon gjorde ingen illa. Tyvärr är hon i hundhimlen nu pga en tumör i lymfan.😭 Vi fick i alla fall ha henne i 8 år.

Charlott; hoppas du hittar en sån blandning du vill ha, och bry dej inte om vad andra säger.🙂

Jag vet också att det kan slå helt fel vid lika korsningar med olika hundar, men om Ts vill ha råd var hon kan få tag på en sådan så hoppas jag någon vänlig själ här kan hjälpa till.😃

Ursäkta mej men jag är såååå trött på alla som hackar på andra, inte bara här utan i största allmänhet.

🙂

Charlott_
2013-10-01 21:46
#8

#4 Haha ursäkta? Vadå ber om att bli bedraget? Så du menar att de är rätt att bli begraden. Asså de va BEDRÄGARE den killen gjorde, Hur F*N kan man be om de då?

#7 Så snäll du är, skulle finnas mer människor som dig här på forumet. Allt ligger nästan på ägaren hur en hund blir och vi har verkligen lyckats med Nemo. Han är dum snäll. Han tar licksom inte illa upp när han gjort något fel, aldrig visat aggresivitet, bra temperament, lekfull nästan alla timmar på dygnet och är 4 år gammal, bra med barn i alla åldrar och andra djur.

Tycker de är synd att folk ska sitta och säga till andra ''du ber ju om att bli bedragen'' va är de för ordspråk när man inte vet historian. Så varje hundköpare ber om att bli bedragen?

[Marinafarina]
2013-10-01 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har två blandisar här hemma, Dock inte rottis/schäfer. Men den ena är Rottis/Labbe och den andra Rottis/Leonberger.

Jag tycker inte det är något fel med blandisar och känner som dig att det är fel och trycka ner någon annan. Jag menar om du tycker om den blandningen och tycker om dem så kör hårt, Lyssna inte på alla andra . Tyvär så vet jag inte uppfödare då båda mina kommer från omplaceringar.

Och ja det är många som lämnar bort dem i tonåren dock så har det ju mest med ägaren att göra. Det finns människor som lämnar bort andra starka raser och som då är renrasiga. det har ju inte med att de är blandisar att göra. Dock är folk snabba att trycka ner så fort det handlar om blandis

Jag och vovvarna önskar dig lycka till och hoppas du hittar vad du söker

Charlott_
2013-10-01 22:27
#10

#9 Dem är jätte fina!
Nej man ska inte sitta och trycka ner folk om en blandras, då har man inget att göra här inne på Blandras i fokus. HÄR handlar de om blandningar och sina negativa åsikter tycker jag man ska hålla för sig själv.

Kollar på blocket ibland för skoj skull, ser folk omplacera sin små eller stora hundar som är 7-9 år gamla, då undrar jag hur människan tänker. En gammal hund som ska till ett helt nytt hem och uppleva en sådan resa i den åldern och kanske inte har så många år kvar på nacken! Tycker de är synd.
Alla år vi har haft hund så har vi ALDRIG omplacerat någon hund, Jag tycker faktiskt lite synd om sådana gamla hundar som får uppleva detta, men de är vad jag tycker! :)

Tack för önskan Marinafarina! :)

vallhund
2013-10-01 23:54
#11

Om en hund blir vad man gör den till så kvittar det ju vilken/vilka raser det är i hunden.

Söker man blandrasuppfödare så vill man förmodligen bli lurad eftersom ärliga, seriösa blandisuppfödare i stort sett inte existerar annat än inom prestationsaveln.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

exitingsvillemo
2013-10-02 15:25
#12

Jag trycker inte ner folk som har blandisar, jag är ägare till 2 blandisar själv. Men jag letar inte efter ngn som "föder upp" blandisar aktivt.

Frida B
2013-10-02 18:36
#13

(Jag har inte läst alla kommentarer)

Jag tror inte du kommer att hitta någon sådan faktiskt. De två raser du önskar i en hund är väldigt svåra och krävande raser, och tror inte så många skulle komma på tanken att föda upp sådana eftersom det inte är stor efterfrågan på dom. Titta på blocket, hundstallet eller hittehund om det är någon blandning som intresserar dig istället :)

Läste nu att du redan har en. Dom kommer inte att vara likadana, i varken psyke, utseende eller aktiveringsmässigt då det är blandraser. Det jobbiga med blandraser enligt mig är att man aldrig vet vad som kommer synas eller komma fram hos blandrasen, speciellt om blandningen är lite si och så. Så det att du vill ha en blandning för att du redan har en av samma blandning spelar egentligen ingen roll, då det med ganska stor säkerhet kommer att vara som att ha två helt skillda raser :) Hoppas du förstår vad jag menar.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Charlott_
2013-10-02 20:10
#14

#13 Klart dom inte blir lika men man kan ju fortfarande leta efter en som är så lik min. Hon som postade en bild i sin kommentar (#9) va väldigt lik min även om bara 1 ras stämmer in på min.
Jag vet att det är ett mycket krävande ras, hade en dobermann innan vi skaffade Nemo. Jag hade ju inte precis skaffat en till sådan ras om jag inte klarar av den eller precis….
Lite tråkigt att man ska bli lurad av en kille som hade fått just den blandningen nära mig..

Frida B
2013-10-02 20:28
#15

#14 nej men det jag säger är att du förmodligen inte kommer hitta samma blandning, så satsa på en omplacering eller renrasig ist :) Det är mitt tips.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

exitingsvillemo
2013-10-02 22:17
#16

#14 bara för att hundarna är lika varandra i utseendet betyder inte det att hundarna är lika i övrigt. Din nya blandis kan bli helt olika den du har även om dom ser ut som tvillingar

Charlott_
2013-10-02 22:21
#17

#15 Ah men nu sitter inte jag på typ 10.000 bara sådär!

#16 Asså varför är du så himla negativ? Låter som om du försöker säga att jag INTE ska skaffa hund. Uppskattar inte dina kommentarer i denna konversation!

Fridaaaa
2013-10-02 22:25
#18

Håll er till trådens ämne, tack! Är ingen diskussionstråd, utan en köpestråd. Alla inlägg som inte har med trådens ämne att göra tas bort.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Charlott_
2013-10-02 22:30
#19

Tack! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: