Annons:
Etikettallmänt
Läst 764 ggr
Imasy
2013-09-26 22:59

Behöver han ett täcke?

Min första hund, som vi fick ta bort för två månader sedan hade så mycket päls, så henne var det aldrig några funderingar att ha täcke på, men den nya bengeten vi har skaffat oss funderar jag lite på hur man ska göra?

Han är en blandis mellan schäfer och rottweiler, men är lite för smal i mitt tycke, och har "så lite" päls jämfört med lapphunden vi hade.

Tror ni vi behöver ha ett täcke åt honom i vinter? Blir ju lätt 20 minus iaf och han gillar ju att gå långt/länge ute. Känns ju så taskigt om han ska gå och frysa.

Annons:
AnneN
2013-09-26 23:35
#1

En del behöver det, andra inte även om de inte har jätte mycket päls… Mitt tips är att avvakta och se om han verkar bli frusen om du inte vill skaffa ett täcke i förebyggande syfte.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Imasy
2013-09-26 23:53
#2

Grejen är ju den att han tycker snö är jättelajbans och dyker gärna ner i den och rullar runt, så även om han frös tror jag det roliga skulle ta överhanden, så jag vet inte om jag riktigt skulle se på honom om han fryser?

vallhund
2013-09-27 03:18
#3

När han börjar darra, bli ynklig, drar hemåt, lyfter på tassar pga köldkramp, då vet du att han fryser.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: