Annons:
Etikettallmänt
Läst 1167 ggr
Michaela-N
9/26/13, 9:05 PM

Dilemma: Täcke som hunden inte kan kissa i

Hej!
Har ett litet dilemma jag bara måste få dela med mig av och få höra era tankar kring detta i-lands-problem!

Har köpt ett Back On Track-täcke till min hund, var så nöjd över det då det äntligen är ett täcke i hans storlek! Men sen till dilemmat med just det här täcket… Tyvärr sitter delen under magen alldeles för långt kvar, och täcker för så att han inte kan kissa med täcket på! Eller rättare sagt, han kan kissa. Men då kissar han i täcket!

Så nu är jag jättekluven, om jag ska lämna tillbaka täcket eller inte. Vi ska på agilityläger nästa helg i kallt ridhus, därför ville jag ha ett täcke som håller honom varm. Men är det värt att ha ett så pass dyrt täcke som han inte kan kissa eller bajsa med? Nu kommer jag ju inte kunna använda det på promenader i vinter, som det var tänkt.

Vet att det låter jättefånigt haha, men hur hade ni gjort?

Annons:
Gia91an
9/26/13, 9:08 PM
Michaela-N
9/26/13, 9:08 PM
#2

#1 Det hade jag gjort om det gått! Men det går tyvärr inte.

Gia91an
9/26/13, 9:10 PM
#3

Då hade jag lämnat tillbaka det! :)

Jetaime
9/28/13, 2:47 PM
#4

Jag hade nog också lämnat tillbaka det, känns inte så smidigt att ha ett täcke som man inte kan använda när man vill utan att hunden ska behöva kissa på det.

Adalissa
9/28/13, 8:19 PM
#5

Som de andra sagt - kan du sy om det är det ok - annars lämna tillbaka och köp ett annat.

/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla

Crazzysazza
9/29/13, 9:44 PM
#6

Hade samma problem valde att behålla det till Agility tävlingar då han ändå hade ett annat täcke slutade med att det vart använt 2-3ggr max och nu ligger det bara :/

Annons:
[Zipzee]
9/30/13, 6:24 PM
#7

Jag hade också ett BoT-täcke och var i precis samma dilemma. Använde det endast när hunden var stillasittande vid träning när jag körde den andra hunden. Visst är det bra täcken men onödigt dyrt om det är det enda användningsområdet. Jag tog Hurtta-täcket istället och dom höll sig varma med det också.

Upp till toppen
Annons: