Annons:
Etikettallmänt
Läst 3612 ggr
smidi
9/14/13, 9:01 PM

godis/choklad

Kan hunar äta något av godis eller choklad? (människo godis) Alltså min hund, tror hon tog lite av mitt godis, men de saknades ingen choklad eller något! kanske typ 1 godis.. Svara gärna :(

Annons:
Fridaaaa
9/14/13, 9:08 PM
#1

Choklad innehåller ett ämne som är giftigt för hundar, ju högre dos kakao desso värre.
Människogodis är inget man ska ge hundar nej. Men en-två bitar brukar hundar inte reagera på

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sugar Mist
9/14/13, 10:34 PM
#2

Penny kan få 1-2 nappar eller något vingummi, ser så jäkla kul ut när hon tuggar i typ 5 miljoner år xD Det är uruselt och bör inte qges några gånger ibland, och jag äter godis så sällan så.

-

Hiro
9/14/13, 11:34 PM
#3

Det är inte bra för hunden men den dör inte av att äta godis… Choklad är inte bra alls dock men om hunden tar en liten choklad bit är det ingen större fara

Charlott_
9/15/13, 9:16 PM
#4

De finns ju hundgodis, vit choklad, små pluppar. Vet ej vad märket är med de innehåller ju kakao. Hur tänker tillvärkarna då? :/
Vet ej om de finns idag men vet att de fanns för nåra år sedan.

Sofy
9/27/13, 1:07 PM
#5

#4 Allt man köper färdigt till djur är inte ofarligt för dom. Finns foder som är rent av dödliga, leksaker som är livsfarliga, godis som kan göra hundarna sjuka och annat. Sen finns det saker som är helt suveräna och nyttiga så det gäller att ha lite suntförnuft och lite kunskap när man väljer saker!🙂

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Mlyy
9/27/13, 2:40 PM
#6

Som sagt innehåller choklad ett ämne som är giftigt för hundar.

Men tror även att det kan variera från individ till individ, en bekants hund råkade norpa åt sig nästan en hel chokladkaka, men det hände ingenting.

Men självklart är det inte bra och inget man ska självmant ge hundarna. Dock gör några enstaka godisbitar ingenting.

Annons:
vallhund
9/27/13, 3:05 PM
#7

Huruvida en eller annan chokladbit är farligt eller inte beror på kakaoinnehållet o hundens storlek, samt att vissa är mer känsliga än andra.

Att skriva att det är ofarligt med en eller annan chokladruta är förkastligt, eftersom det beror på om man har en hund som väger 1 eller 80 kg.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Mlyy
9/27/13, 3:09 PM
#8

#7 Jag skrev inte att det var ofarligt med en eller annan chokladruta, för det beror som sagt på individen. Jag skrev godisbitar, vilket är en helt annan sak.

AnneN
9/27/13, 3:32 PM
#9

#4 Vad jag vet så innehåller vit choklad inte kakao och det är kakao som innehåller det giftiga ämnet teobromin.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

vallhund
9/27/13, 3:48 PM
#10

#8 En del godis innehåller väl xylitol? Vet inte eftersom jag inte äter godis.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Ove-D
9/28/13, 6:19 PM
#11

Varför ge hundar människogodis i huvudtaget? Själv har jag mestadels använt torrfoder som godis. Om man bara uppmuntrar hunden så är uppmuntran roligt oavsett vad den äter.

Mina hundar har varit helt tokiga i "hästhovar". När hästarna har blivit verkade eller omskodda har de fått gnaga på en bit. Men inte för mycket. Kanske max en bit om dagen. Om det är 100% nyttigt vet jag inte.

smidi
10/13/13, 3:16 PM
#12

#11 Ger henne inte, hon gick upp på bordet och tog 1 napp

Upp till toppen
Annons: