Annons:
Etikettefterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 2983 ggr
Cajolyne
2013-09-07 16:49

Söker kullsyskon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag söker efter kullsyskon till min hund Tyson. Han är en Blandras (jämte,watchel & springer spaniel.) Han är född 15 November 2010. Kom inte ihåg vart vi hämtade han men ungefär 20 min från Ullared. Så tänkte höra om någon har någon av syskonen? Hur hittar man annars syskonen?


Annons:
nlinds
2013-09-12 15:26
#1

kolla på jordbruksverket, sök på hans chip nr minus de 2 sista siffrorna (tror jag det är)

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Fridaaaa
2013-09-12 17:02
#2

#1 Testa det med våran, passade inte alls. Fick upp helt andra raser hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MaaariaS
2013-09-13 17:33
#3

#1 Jag fick fram både hel och halvsyskon till min hund genom chipnummer på jordbruksverkets hemsida 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridaaaa
2013-09-13 23:50
#4

#3 menade du mig? :) konstig för mig fungerade det inte. Hmm

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MaaariaS
2013-09-14 18:56
#5

#4 Nej förlåt menade till # 0 🌺

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Fridaaaa
2013-09-14 19:19
#6

#5 Ok 🙂 För jag har testat som sagt med chipnumret på jbv, men fungerar ej, och de är registrerade: Konstigt…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
nlinds
2013-09-14 20:19
#7

#6 är du säger på att alla är reggade i kullen ? Så dom inte har missat de :P

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Fridaaaa
2013-09-14 20:21
#8

#7 Ja valparna i kullen är reggade, för den ena har t.ex ställts ut 🙂
Vet ju inte om alla lever heller, de fyller 6 år i november och mycket kan ju hända under dem åren, vet att 1-2 syskon lever fortfarande i alla fall 🙂Om de inte har struntat i/glömt bort att meddela svärmor om det som fött upp dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

nlinds
2013-09-14 20:27
#9

#8 vad konstigt…

fråga uppfödaren om hen har kontakt med köparna fortf ? 😃

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Fridaaaa
2013-09-14 20:29
#10

#9 Har pratat med svärmor redan 😛 Och vad hon vet lever 1-2i alla fall, hon har dock inte regelbunden kontakt tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cajolyne
2013-09-15 10:50
#11

#1 Hej testade på jbv men fick inte upp någon med samma datum födelsedatum som han. Kom upp andra raser. 

Tack för alla svaren.


Fridaaaa
2013-09-15 16:14
#12

#11 Ja precis som för mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cajolyne
2013-09-15 17:25
#13

#12 Man ska ta bort det 3 sista siffrena. Hittade en med samma födelsedatum och samma täckning. Läs länk: 

http://blandrashundar.ifokus.se/discussions/4d7139f7b9cb4622330516d8-tips-till-er-som-soker-syskon?4d7124adb9cb4621410471d5-1-efterlyses-slaktingar-till-din-hund


Annons:
Fridaaaa
2013-09-15 17:28
#14

#13 Testat det redan, samt läst tråden. Men hjälper inte för mig.
Testat annan hunds också men fungerade inte, kom upp andra raser.
Och läser du den tråden som du länkade till, finns det flera olika faktorer som spelar in om det fungerar eller ej 😛

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cajolyne
2013-09-15 18:10
#15

#14 Okej, så tråkigt. Läste någonstans att man kunde ringa till JBV så kunde det nog leta fram det. Om man visste hur många kullsyskon och sånt det va.


Cajolyne
2013-09-16 16:36
#16

Tack för hjälpen! Men har nu hittat ett av syskon så känner mig nöjd med det. :)


MaaariaS
2013-09-16 21:30
#17

#16 Va bra grattis 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Michaela-N
2013-09-17 17:21
#18

#14 Då är det så enkelt som att din hunds syskon inte är ägarregistrerade hos Jordbruksverket :-)

Fridaaaa
2013-09-17 19:11
#19

#18 De ska vara reggade på jbv, eftersom en av dem har ställts ut 😉 Men, kan ju vara så, att de inte längre finns i livet? Man vet ju aldrig. Annars vore det konstigt om de inte har reggat, eftersom man måste det? De såldes med stamtavla dessutom.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2013-09-17 19:15
#20

#19 Det har inget med utställning att göra. Hundarna måste vara chipmärkta och det är dom ju antagligen. Ägarregistrering är en annan sak.

Annons:
Fridaaaa
2013-09-17 19:16
#21

#20 Dock måste man regga hundar i JBV. Är ju lag på det och reggar man hunden, syns hunden när man söker på chipnumret 🙂 Det gör det på våran hund i alla fall. De blir ju ägarregistrerade väl när man reggar dem på jbv?
Räcker väl inte bara i SKK?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2013-09-17 19:19
#22

#21 Ja, du måste chippa och du måste ägarregistrera. Men hunden ägarregistreras inte automatiskt efter att du chippat hunden. Och du får heller ingen påminnelse om att du måste ägarregistrera hunden. Får JBV inte in något papper som berättar om vilken ägare som äger vilken hund så bryr dom sig inte mer, heller.

Så nej, bara för att hunden är chipmärkt betyder det inte att den går att hitta hos JBV ägarregister.

Hugos alla syskon är chipmärkta, det vet jag eftersom chipmärkningen utfördes samtidigt. Däremot är det bara Hugo som är ägarregistrerad, och det är bara honom man kan hitta i JBVs databas.

Fridaaaa
2013-09-17 19:33
#23

#22 Jo det vet jag om, det med chippning, ägarregistrera mm. Har inte sagt någon motsats eller annat heller till det om du läser vad jag skrivit 😉 Hela första stycket vet jag redan 😛

Ja, alla dessa valparna chippades samtidigt vid veterinärbesiktningen 🙂 Men konstigt att de har struntat i att skicka in ägarregistret i så fall? Struntade ägarna i det eller vad de inte medvetna om det? (tänkte på Hugos där).
Men en person som ställer ut, borde väl ändå regga i JBV just eftersom man måste det? Konstigt vore det ju annars, men som jag skrev innan, kan ju vara så att den hunden inte lever mer, man vet ju aldrig…
För de fick med papper som kom med vid chippningen som skulleskickas in till JBV. Då kanske de helt enkelt struntade i det då.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2013-09-17 19:41
#24

#23 Jag har läst allt det du skrivit. Du verkade inte förstå varför din hunds syskon inte kom upp när du sökte efter chipnumren, och nu förklarade jag för dig varför det är så.
Om du visste det innan jag berättade det för dig så är det väl bara att gratulera, det verkade inte så i och med de inlägg du skrivit.

Hittar du inte din hunds syskon så är de inte ägarregistrerade, så är det bara. Det spelar ingen roll om de ställer ut, tävlar SM i lydnad eller vad som helst. De är inte ägarregistrerade och därför kan du inte hitta dem. Vad anledningen till att de inte är registrerade är, kan jag inte svara på. Du får nog höra efter själv. Men ja, de ska ha fått med sig papper vid leverans av valp som de av en anledning inte skickade in. Hör inte hemma i tråden men nu vet du i alla fall.

Fridaaaa
2013-09-17 20:26
#25

#24 Det var onödigt skrivet av det "så är det väl bara att gratulera", nedlåtande.

Du som missuppfattat delar av det jag skrivit i så fall, ja jag har skrivit att jag tycker det är konstigt att de inte är reggade där, vad är det för fel eller konstigt med att man undrar det?
Och ställde en fråga: "Men en person som ställer ut, borde väl ändå regga i JBV just eftersom man måste det?"
För jag har läst att man måste det, för att kunna regga i SKK och skaffa fram stamtavla men då är alltså den infon fel i så fall?
Ja och de fick med sig såna papper, fick vi också 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
2013-09-17 20:43
#26

#25 Klart det var onödigt, men känner mig redigt trött på den attityd du har som är vanligt förekommande i dina inlägg "Det där visste jag redan om minsann, så det så." - varför inte bara tacka för informationen du fick och som jag la ner tid på att förklara för dig, istället för att utgå i från att alla vet om vad du redan kan och inte?

Fridaaaa
2013-09-18 08:44
#27

#26 Hur hade du tänkt att man skulle svara istället, när man verkligen redan vet infon? Man kan ju liksom inte skriva något annat.
Skicka PM istället, blir massa OT nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: