Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1016 ggr
Fialialej
2013-09-03 09:12

När är läge att besöka vet?

Hejsan! Igår hoppade min hund i full fart typ tre meter ner på asfalt, gled en bra bit och haltade direkt efter. Jag bar henne hem för säkerhetsskull och när vi var hemma kände jag igenom, tryckte och klämde. Hittade ett äckligt skrapsår på insidan av armbågen (ca 1cm helt runt, saknad också en del päls runt) och hennes vänstra tumknöl blödde som att hon ryckt till den så huden spruckit. Hon är inte så morgonpigg idag som hon brukar, men hon haltar inte och hon är inte svullen någonstans. Hade det vart JAG som ramlat och fått liknande sår o dylikt hade inte jag brytt mig om att gå till vårdcentralen, men när är egentligen läge att gå med hunden till veterinären? Man vet ju inte hur hon känner. Ska man gå med minsta lilla för säkerhetsskull, eller ska man sparaderas tid och mina pengar till sånt som är "värre"? Vad tycker ni i såna frågor? (OBS: Nu är det inte mitt fall jag undrar över utan det är en generell frågeställning, jag ska ringa vet för sänerhetsskull så snart jag kommit upp ur sängen). :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
AnneN
2013-09-03 17:22
#1

Jag tycker att om man känner sig det minsta osäker så ska man iallafall ringa till veterinär och rådfråga. Bättre ringa en gång i onödan än en gång för lite.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Frida B
2013-09-05 12:39
#2

Håller med #1, ring. Sedan kan hundar vara väldigt bra på att dölja smärta, mycket bättre än vad vi är. Men det betyder inte att det är någonting för det.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Maja2
2013-09-05 13:00
#3

3 meter!!!? Hoppas du redan besökt veterinär, för ett så högt hopp rakt ner på asfalt, kan bli förödande. Håller tummarna att det gått bra

Fialialej
2013-09-05 15:27
#4

#3 Som jag skrev så har jag kontaktat veterinär i det här faller och det var ingen fara. Tack för omtanken! :)

"På natten är alla katter svarta"

Maja2
2013-09-05 18:50
#5

#4 Aha, jag tolkade det som att du Skulle, dvs inte hade gjort :)  Tur att det gick bra. 3 meter är högt … jag har 2.40 m i takhöjd … tycker att DET är högt nog :)

Fialialej
2013-09-05 20:02
#6

3 meter var nog en liten överdrift också ;) Men väldigt högt var det haha

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
[sobel]
2013-09-07 20:48
#7

Hur är det med din hund nu, haltar hon fortfarande?

Fialialej
2013-09-07 22:58
#8

Nejdå det är jättebra med henne. Hon tog bara några haltsteg direkt efter. Tack för omtanken!

"På natten är alla katter svarta"

[sobel]
2013-09-08 00:36
#9

#8 Vilken tur att det bara var tillfälligt då! :) -Ingen fara, ha en fortsatt trevlig "kväll"! :)

Upp till toppen
Annons: