Annons:
Etikettbeteende
Läst 735 ggr
nennebua
9/3/13, 12:22 AM

För nyfiken?

Jag har en amstaffblanding på 9 månader som jag har ett litet problem med. När jag är ute och går med henne är hon OTROLIGT nyfiken på allt! Om hon hör någon prata eller en bil eller vad som helst stannar hon och illglor på den, oftast jätte glad. Detta har blivit ganska jobbigt då jag nästan får dra henne vart jag än går för att hon ska stå och kolla på olika saker eller människor. Det är samma sak med andra hundar, hon blir jätte nyfiken och glad och ställer sig på två ben. Detta är jobbigt då jag också får dra iväg henne för att hon står och gnäller o vill fram och busa! Hon skäller sällan och är inte agressiv men detta är nästan lika frustrerande.. Någon som har några tips för att få bort detta beteende?

Annons:
[daytona]
9/3/13, 12:40 PM
#1

Gör dig skitrolig så Du blir mer intressant ;) Ta med hennes bästaste leksak för att belöna henne med när hon glatt följer med dig. Förekom henne, att när du vet att hon kommer bli intresserad o tänker stanna. Locka o lek o busa med dig henne. Träna kontaktövningar så hon tar ögonkontakt med dig, o varje gång hon gör det, belöna.

Finns säkert hundra andra tips, men det var vad jag tänkte på det första. ;)

lycka till

/marie

vallhund
9/4/13, 2:22 AM
Upp till toppen
Annons: