Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1218 ggr
Fialialej
8/25/13, 8:47 AM

Djurkommunikation?

Är det någon här som har vågat sig på att testat djurkommunikation (i form av person som hävdar sig kunna tala/ta emot budskap från djur)? Jag är lite nyfiken på det där och funderar på vad man skulle kunna få fram för information om sina kära flockkamrater. Skulle jag testa blir det som en kul grej framför att lösa eventuella problem. MEN - skulel jag få information som tyder på att jag behöver åtgärda någonting skulle jag behöva kolla upp det för man kan ju aldrig veta hur sanningshalten ser ut i infon man får, eller? :)
Funkar det? Och i så fall, hur i hela världen går det till?

Erfarenheter och tankar om detta? :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Sjöstjärna
8/25/13, 8:54 AM
#1

Jag har gjort det flera gånger både med hunden och katten och jag tvivlar inte ett ögonblick. Det kom fram saker om hur vi lever som ingen annan vet om och de berättade om hur de vill ha det, om de hade ont någonstans, vilken färg på halsband de föredrar 😃 och vad de tycker om livet i allmänhet, samt hur de ser på mig och hur jag lever. I stort sett hade de mycket klokt att komma med, och som sagt, mycket av det de pratade om var väldigt specifika saker som ingen annan kan veta något om så det skulle vara omöjligt att gissa sig till eller att googla fram.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Frida B
8/25/13, 11:12 AM
#2

Vad är detta om jag får fråga?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sjöstjärna
8/25/13, 11:44 AM
#3

Det står förklaring i TS inlägg.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Frida B
8/25/13, 11:50 AM
#4

Jo jag vet men jag menar mer är det alltså folk som säger att dom kan prata med djur? Och med vilket hjälpmedel, hur gör dom då?

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Sjöstjärna
8/25/13, 11:52 AM
#5

Det är en medial förmåga.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[Forest]
8/25/13, 11:58 PM
#6

Tvivlar inte alls på detta tvärtom, men jag skulle verkligen kolla upp personen i fråga så det inte bara är bluff.

Kanske dom på övernatuligt.ifokus kan tipsa dig om bra person som kan prata med dina djur ts :)

Annons:
Cahira
8/26/13, 4:21 AM
#7

Kolla recensioner, det bör gå att få tag på i dessa internet-tider. :) Det finns både och. De som kan, och de som påstår de kan. 

Jag fick medial kontakt med en hund en gång i tonåren, en misshandlad hund som bad om hjälp. Första och enda gången det hände mig så jag vet själv att det fungerar. Men det kräver verkligen en speciell person för att ha "rätt dörr öppen" och erfarenheten att tyda vad de får. Vissa får i bilder, andra i ord. 

Finns böcker i detta ämne. Enda jag minns titeln på är http://www.bokus.com/bok/9789146183297/hur-man-talar-med-djuren-och-far-svar/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Sjöstjärna
8/26/13, 9:57 AM
#8

Absolut är det jätteviktigt att välja rätt person. Alltid bäst att gå på rekommendation. 👍

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

minbebis
8/27/13, 5:37 PM
#9

Låter ju häftigt det där. Måste göra det där ngn gång ;)

ekbacka
8/27/13, 10:14 PM
#10

Jag har också provat. Många år sedan, med min häst. Jag hade själv fött upp honom och aldrig lämnat honom någonstans, så hon kunde inte hitta på något. ALLT hon sa att han sa stämde.

Jag tror definitivt på detta, men som andra sagt: kolla upp så det är någon seriös.🙂

minbebis
8/28/13, 9:06 AM
#11

#10 hur hittar man någon som är seriös? Hur vet man att dom är det?:)

[Camia7]
8/28/13, 8:03 PM
#12

Jag är ett medium och har läst av en hund en gång och det jag fick fram stämde:). jag skulle vilja läsa av min valp men jag tror att det är bäst att gå till någon annan som bara sysslar med sånt :) Tänkte dock vänta tills hon blir runt året :)

Skulle så gärna vilja veta vad hon tycker om mig

Lilllens
8/28/13, 10:48 PM
#13

Nej jag tror inte på att man kan kommunicera med djur på det sättet.

Annons:
[Camia7]
8/29/13, 10:30 AM
#14

#13 Nej dom kanske ringer runt till alla i familjen och släkten och frågar om allt så dom vet vad dom ska säga sen när dom kommer med djuret för en avläsning ;P

Fialialej
8/29/13, 10:43 AM
#15

Ni så inte tror på det då, varför? Har ni egen erfarenhet som gör att ni tvivlar? :)

"På natten är alla katter svarta"

Frida B
8/29/13, 11:14 AM
#16

#15 jag tror inte på det då jag anser att djur inte tänker som oss, vilket då gör det ganska omöjligt att kunna "prata" med ett djur. Dessutom pratar vi helt olika, och dom har inte lärt sig att prata som oss för då skulle dom gjort det. Och dessutom tror inte jag på medium och sådana saker :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Camia7]
8/29/13, 11:43 AM
#17

Djuren kan inte prata nej :) men dom tänker och ser saker och känner saker och det är de vi medium tar in :)

minbebis
8/30/13, 3:16 PM
#18

Förstår vad alla säger, men jag tycker sånt är intressant ändå. Lika mycket som att bli spådd hade varit en rolig grej. Sen hade man nog inte tagit det på fullaste allvaret :)

Lilllens
8/30/13, 7:01 PM
#19

#14 Va? Tycker att det säger sig självt, så nej jag tror inte på det :)

Frida B
8/30/13, 8:29 PM
#20

#19 tror att det är sarkasm.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Fialialej
8/30/13, 8:48 PM
#21

#18

Ja jag känner också så. Jag är väldigt öppen - endel tror ju ändå helhjärtat på det, så varför inte ge det en chans? Jag går på alternativa hälsomässor ibland också, och visst varierar trovärdigheten på det som blir sagt, men det är väldigt spännande! Man kan ju se det som en kul grej och ta det med en nypa salt om man inte är helt övertygad.  :)

"På natten är alla katter svarta"

minbebis
8/30/13, 9:06 PM
#22

#21 ja, och sen behöver man inte tro på det. Utan säger dom typ "hon gillar inte färgen röd" så är det ju lite roligt om hennes sele är röd eller något. "Här kommer den röda selen, spring för livet!" ;)

Lilllens
8/30/13, 9:19 PM
#23

#20 Ja fast jag förstod inte vad det hade med mitt inlägg att göra

Kalli
8/31/13, 10:41 AM
#24

#15: Jag är skeptiskt av naturen men följde ändå med en kompis som var intresserad på en kurs. Efter det tror jag ännu mindre så min erfarenhet är bara negativ (ingenting stämde).

[daytona]
8/31/13, 10:14 PM
#25

Jag har en kompis som hade en "hästpratare" hemma hos sig. Och hon berättade att det var saker som personen som "läste" av hästen OMÖJLIGT kunde veta. Och då var det inte ngt som att den gillade att vara ute o att han gillade morötter, eller såna självklara saker. Utan tex att han var LIVRÄDD för 4hjulsvagnen som stor på gården. Han blev skrämd som unghäst när första ägaren försökte köra in honom.(fick hon reda på senare av den ägaren!) Han tyckte det var tråkigt att den där fina fuxen hade flyttat från stallet, och han tyckte inte om fårskinnsfällen hon använde på honom då det var från ett djur. Och det jag mer kommer ihåg var att han inte tyckte om det fuktiga kalla stallet han stod på före, hos den förra ägaren som misskötte honom.

Hon kunde som sagt omöjligt veta dom här sakerna om hästen

Jag tycker det är spännande iaf när dom kommer med såna saker o berättar om. Men folk får tycka och tro vad dom vill. :)

Niiinah92
9/7/13, 9:53 PM
#26

Tja har aldrig testat det men eftersom jag känner flera personer som är mediala så tvivlar jag inte på att det finns människor som kan kommunicera med djur oxå, mig veterligt via mentala bilder, även om jag inte känner någon eller haft kontakt med någon som kan just detta. Hade varit kul att veta vad mina katter tycker om mig, eller allra mest, vad jag kan göra för att göra dem ännu lyckligare. Har en bok angående djurkommunikation med övningar så man själv kan testa och lära sig men har inte kommit till skott att läsa den än 🙂

Anna-Helga
9/8/13, 10:29 AM
#27

Det är egentligen inget märkvärdigt utan handlar om att ''läsa energier'' och det är en förmåga man kan lära sig att utveckla om man vill. :)

Annons:
Ratzo
9/9/13, 1:07 PM
#28

#26
Vad heter boken?

I can't drown my demons, they know how to swim.

Upp till toppen
Annons: