Annons:
Etikettallmänt
Läst 1640 ggr
Ktisroinen
8/15/13, 1:35 PM

Ny klippmaskin, men begagnad??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag beställde en ny och fin klippmaskin av märket Wahl pro och efter många om och men och en lååång leveranstid kom den äntligen hem idag. Jag öppnar förpackningen sätter maskinen på laddning och börjar genast läsa instruktionerna och pilla på maskinen. Så sitter ett bladskydd där det står "oil before use", så jag tänkte att jag kan ju olja in bladet medans den laddar. Jag tar bort bladskyddet och ser vad jag tror är massvis med små små repor på undersidan av maskinen. Det visar sig att det är minimala små hårstrån, alltså max 1 mm stora. Förpackningen verkade vara helt orörd och det fanns inga tecken på att den skulle varit öppnad. Men det känns ju onekligen som att maskinen är använd. Är det så att fabriken testkör maskinerna innan de packas ner? Då borde de väl rengöra maskinen efter sig ordentligt??

Har ni varit med om något sånt? Är det normalt eller måste jag skicka tillbaka maskinen till butiken (o därmed få ännu mer krångel)?

Annons:
Praefatio
8/15/13, 1:38 PM
#1

Du har med största säkerhet fått en maskin som de har fått i retur av någon anledning. Hör av dig till dem och fråga.

nlinds
8/15/13, 3:56 PM
#2

Jag skulle utan tvekan lämnat tillbaka och krävt pengarna tillbaka ! Har du betalat för en ny i fullpris så ska du få en ny också.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Forest]
8/15/13, 7:50 PM
#3

Jag arbetar nu i butik och det är inte helt ovanligt att en kund säger att de inte andvänt "saken" och därmed gör man ett återköp på varan och sen åker den ut i butiken. Sen visar det sig att kunden har andvänt "saken" och därmed får man en olyckling kund som köpt den lovande nua "saken" . Jag tycker du ska kontakta där du köpt maskinen och säga skäret är andnvänt och att du vill ha kompistion för detta. Man tjänar som kund att vara trevlig då tror jag att priset kan bli lite skillnad mot att bara få en ny maskin, garantin gäller 2 år trots att bladet var andvänt ;)

Ktisroinen
8/15/13, 11:08 PM
#4

Tror du har rätt #3 . Jag skrev till butiken och frågade om det verkligen skulle vara så (jag har aldrig köpt en klippmaskin innan, för allt jag vet så kanske alla fabriker provkör innan o har råkat glömma att rengöra ordentligt), bifogade en bild och frågade om det inte kunde vara så att jag har fått en vara som varit retur och sen att som du säger förra köparen helt enkelt använt den. Jag vill helst inte skicka tillbaka den, det var ganska lång leveranstid. Men att få lite kompensation för att kunna köpa ett nytt skär bara hade ju varit lagom kan jag tycka :) Svårt att skriva mejl där man klagar utan att låta otrevlig, men jag hoppas att jag lyckades. Inte fått något svar än dock, men skickade efter fyra så inte säkert att de arbetade fortfarande. Hör av mig om framstegen!

Tycker för övrigt att det är sjukt svårt att bevisa att det faktiskt inte är jag som har använt maskinen. Jag vet att det är säljarens skyldighet de första sex månaderna, men ändå. Som säljare så måste man ju ändå undra om det inte är någon som försöker luras.

[Forest]
8/15/13, 11:46 PM
#5

4 Jag tänker lite olika kanske, jag som säljare vill ha nöjd kund. Jag vill inte tro att kunden nu svarar med bild och säger att den ser andvänd ut utan att jag misstror kunden. Jag vill behålla dig som kund därmed vill jag ha dig nöjd så du återkommer 😉Därmed skulle jag antingen ge dig bra pris på ett skär eller något annat som fanns i butiken. Just för att en nöjd kund är det bästa man kan få, du lär tala om för grannar bekanta osv vart du fick bra servic mm 😃

Upp till toppen
Annons: