Annons:
Etiketthundmat
Läst 993 ggr
amanduss
8/10/13, 7:00 PM

Anivital foder

Någon som vet något om detta fodret? 
http://fidoochfelix.se/hundfoder-9/foderallergi-19/anivital-ha-fish-12-5kg.html 

Det ska tydligen vara hypoallergenic och 
Ingredienser: Foder havremjöl (42%); Sill måltid (20%), potatisstärkelse; Marine zooplankton, (5%

Krill), Linfrö, fjäderfä fett, vegetabilisk olja (palm, kokos), torkad betmassa, druvkärnor expeller; bryggerijäst,

torkad Lax, hydrolyserat, dikalciumfosfat; Natriumklorid, Kaliumklorid, Yucca extrakt 
Fett: 12 % och protein: 24% 

Vet inte varför men det känns inte som något toppen foder, vad tycker ni? 

Tacksam för svar!

Du är otroligt saknad! <3

Annons:
silverorm
8/11/13, 10:42 AM
#1

Nej..havremjöl 42%…?

Kan berätta lite om min tik Missy (blandning dogo argentino o amstaff) hon blev foderallergiker, fick kraftigt inflammerad hud o bölder så vetten sa: Proteinallergi. Men inte vilken typ det kunde de inte se. Missy fick gå över till Royal Canin Hypoallergic, blev bättre ja, men fet! Så vid en annan av otaliga undersökningar av vet sa en tillslut, - Kanske Missy inte tål spannmål? ☝️

Jag gick hem o testade, gav Missy ett märgben med kött på, inte en reaktion hon fick, visade sig att hon tål endast kött o ben. Inget annat. Därför barfar jag henne i dag o hon mår strålande, har gått ner massor i vikt o har en jättefin päls o hud. 🙂

amanduss
8/21/13, 7:30 PM
#2

woaw? är det sant? :D 
Härligt att höra :D 

när jag flyttar hem från internatet kanske jag skulle testa det och se om han blir bättre.. 
Dom har nämligen konstaterat proteinallergi på honom också.. så det va spannmål?

Du är otroligt saknad! <3

[Forest]
8/21/13, 9:42 PM
#3

Spannmål-alergi hör jag mer o mer att hundar inte tål. Det finns flera foder dom är spannmålsfria och även förskfoder. Vad är det eran hund inte tål ts i foderväg?

amanduss
8/21/13, 9:47 PM
#4

#3 De sa bara att han är proteinallergiker..

Du är otroligt saknad! <3

[Forest]
8/21/13, 10:28 PM
#5

4 Då vet jag inte alls vad som är bra foder, jag vet att vissa reagerar på kyckling vissa på nöd/gris har ni gett något specialfoder med just bara kyckling eller nöt som protinkälla?

amanduss
8/22/13, 12:12 AM
#6

#5 kyckling reagerade han på. 
just nu får han arion salmon and rice

Du är otroligt saknad! <3

Annons:
amanduss
8/22/13, 4:17 PM
#7

men det är klart, vet ju inte om han reagerade på spannmål eller inte, när fodersäcken är slut får jag testa att barfa :)

Du är otroligt saknad! <3

[Forest]
8/22/13, 7:56 PM
#8

7 bafa är det bästa anser jag om man har kunskap och plats i frysen så är det bästa maten. Jag vet flera som fått betydligt friskare hund efter gå över till barfa sina hundar. Lycka till du får gärna skriva hur det går för tycker det är så kul o höra om det blir bättre eller vad som inte funka :) Håller tummar o tassar 👍

amanduss
8/24/13, 5:15 PM
#9

Det ska jag :)

Du är otroligt saknad! <3

Upp till toppen
Annons: