Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
BETEENDE

Den lugnaste rasen?

2013-08-08 19:14 #0 av: [Camia7]

vilken ras skulle ni säga va den lugnaste rasen? :)

Anmäl
2013-08-08 22:08 #1 av: AkaiTsuki

Hmm av min erfarenhet tycker jag nog att Shih tzu eller lhasa apso är de lugnaste raserna jag har vart med om, alltså de jag mött har vart ganska lugna när de vart unga också. 

//Joanna

Anmäl
2013-08-08 22:14 #2 av: [Camia7]

Okej :)

Anmäl
2013-08-09 08:51 #3 av: minbebis

Tycker golden retriever är ganska lugna i temperamentet :)

Anmäl
2013-08-09 16:07 #4 av: [Bullen300]

jag tycker det beror på individen :)

Anmäl
2013-08-09 16:38 #5 av: LadyNight

Jag har en blandning på Chihuahua (75%) och Papillion (25%) och han är ovanligt lugn för att ha de raserna i sig. Möter ofta människor som är förvånade över hans beteende. 

Självklart finns det säkert vissa hundraser som har anlag till att vara mer lugna än andra, men jag håller nog med Bullen300. Det beror nog mest på individen (och ägaren!).

Anmäl
2013-08-09 20:27 #6 av: Cahira

Berner sennen, newfoundland och andra lunshundar. :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2013-08-10 13:34 #7 av: Sugar Mist

Njuffen, helt klart.

Sajtvärd för Vallhundar iFokus

Anmäl
2013-08-10 15:00 #8 av: Fridaaaa

Beror på individen skulle jag säga.

Mött många alerta och livliga shih tzu och golden, majoriteten har varit det Glad

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Min vardagsblogg: Vardagsblogg 
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.