Annons:
Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 925 ggr
[GalleonFang6126]
2013-07-25 18:46

Presentation!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! tänkte presentera mig och min lilla vovve!

Jag heter My och är arton år, jag har aldrig levt utan djur och Milow, min blandras på 3 år blev min första egna hund!

Milow är 50% Pudel 25% Chihuahua och 25% Yorkshireterrier.

Både han och jag älskar att träna Agility, jogga och vara ute i skogen så vi är aktiva av oss.

Jag köpte honom när jag var 15 år, pappa stod som köpare men jag har varit en del av hans liv från dag ett då vi bodde väldigt nära och var vänner med familjen som hade mamman och valparna.

Min hund är det bästa jag varit med om då jag var i en djup depression ett tag och med hjälp av psykolog och medicin blev jag långsamt bättre, men när mamma och pappa gick med på att jag fick behålla en hane om det blev Valpar på deras kompisars hund blev jag så glad. Han blev milstolpen för mitt tillfrisknande och han gav mitt liv mening igen.

Idag är jag helt frisk och Milow är som mitt barn, det bästa som har hänt mig någonsin. Min första tatuering blev hans tassavtryck under vänster nyckelben, nära hjärtat!

Och som en extra artonårspresent hade mina föräldrar skrivit över Milow på mig så nu är han äntligen min på papper också!

Det här var bara tänkt som en presentation men det blev visst en halvdjup berättelse om mitt och min hunds liv. Aja 😉

Annons:
[GalleonFang6126]
2013-07-25 18:47
#1

Bilden är från dagen jag fick hem honom, han var så trött!

idaah
2013-07-25 21:13
#2

Välkommen hit och hoppas att du kommer trivas här! :)

Söt hund du har 🙂

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

minbebis
2013-07-25 23:10
#3

Förstår dig, skaffade Lexie två månader innan jag fyllde 16 och utan henne hade jag inte kunnat ta mig ur min utmattningsdepression. Både jag och mamma tycker att Lexie nog är det bästa som har hänt oss :)

[GalleonFang6126]
2013-07-26 14:45
#4

#2 TACK! 🙂

#3 Då förstår du precis 🙂

Upp till toppen
Annons: