Annons:
Etikettbeteende
Läst 2008 ggr
[karross]
2013-06-28 20:16

Extremt bitig valp!

Jag har en valp som är 15 veckor, han kan vara värdens underbaraste och komma och lägga sig vid mig i soffan och bara slicka mig på händerna men problemet är att han bits något fruktansvärt mycket, på mina armar, på benen, i mitt ansikte, på möbler, han kan bita på precis allt han ser. Det är nästan bara mig han biter och mamma biter han bara ibland… Men det är så jobbigt att varje gång jag går i trädgården med honom så hoppar han på mina ben direkt och han släpper aldrig taget och ligger jag och tittar på tv så kommer han och börjar bita i mina armar och lite överallt, han har bitit mina armar så mycket att det har blivit massa bit-sår. Vi har provat att, Säga NEJ skarpt men då börjar han morra och skälla, vi har provat att spruta vatten vilket funkade i början men nu har han börjat gilla att få vatten på sig så det funkar inte heller, provat att bara ignorera honom men då skäller han och börjar bita ännu hårdare. Vi börjar tröttna på att han håller på såhär varje dag och han har bitit sönder massa kläder för mig. Kommer detta sluta av sig själv? eller har ni några tips för att få honom lugnare?

Annons:
[saga@]
2013-06-28 22:44
#1

Skrik till när han biter och gå där i från, gå tillbaka och lek med honom när han slutar att skälla om han skulle göra det när du går där i från. Gör detta många många gånger

[daytona]
2013-06-29 21:20
#2

Har han inget ben, grisöra vad som helst att bita på, en leksak att ge honom istället för att bita dig? Det har fungerat på min lille o han bits (nästan) aldrig på det viset numer… (mest när han är nödig)

Jag bara stoppade in det i munnen på han när han bet…*S* kampade lite med en trasa eller kastade boll så han kom på andra tankar. 

Du vet, det kliar i tänderna på dom i den åldern…..Men det går över. Idag kan jag säga AJ o han slutar direkt…

Skäller han, ignorera det….o gå därifrån o gör ngt annat med honom/alt. strunta i o bry dig inte alls om honom.

lycka till

/marie

[karross]
2013-06-30 00:03
#3

Tack för svaren! 

#2 Han har massa leksaker och ben som han kan bita på men det duger bara en stund sen börjar han bita mig igen… Han har fått grisöra några gånger och det älskar han men när han ätit upp det är han på mig igen…

Har försökt ignorera honom men det blir svårt att göra det när han bits såå hårt.

Men jag får fortsätta försöka att ignorera honom så kanske han tröttnar på att bita mig.

vallhund
2013-06-30 03:33
#4

Inte ignorera, skrik AJ o gå därifrån.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

nlinds
2013-07-01 08:33
#5

Tjut /gny till HÖGT som f**, det är ett sätt att säga att "aj jag fick ont !"  i hundspråk.
Detta gjorde jag 2 gånger på min 10 veckors valp, han har inte bitit mig någonstans på över 1½ vecka.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[daytona]
2013-07-01 12:54
#6

Ignorera när han skäller eller gnyr o gnäller o vill ha uppmärksamhet…

Annons:
Upp till toppen
Annons: