Annons:
Etikettvarning-för-oseriösa-personer-i-hundvärlden
Läst 4519 ggr
[Shettisar]
6/19/13, 9:57 AM

Smuggelhundar

Något att tänka på för alla dom som anser att hundar ska räddas från andra länder. Vad de som köper smuggelhundar bidrar till..😡

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/s%C3%A5-luras-vi-att-k%C3%B6pa-sjuka-valpar-fr%C3%A5n-fabriker-i-polen-2381285

Annons:
kajsai
6/19/13, 1:22 PM
#1

hemskt!

Maja2
6/19/13, 8:24 PM
#2

fast … alla hundar från andra länder, är INTE smuggelhundar.

Persifone
6/20/13, 12:32 AM
#3

Att importera och köpa smuggelhund är ju två olika saker, eller vad menar du TS?

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

[Shettisar]
6/20/13, 9:29 AM
#4

Att importera hundar är en helt annan sak 🙂

Att köpa smuggel hund med konstigheter kring köpet är för mig ett stort No No. Kan man inte se föräldrar djuren och syskonen så drar jag öronen till mig.Likaså att hämta valp från en bil är för mig helt ofattbart att man inte anar något lurt så visst finns det dom som bidrar till uppfödningen av "smuggelhundar"..

Kalli
6/20/13, 9:58 AM
#5

Så varför ska människor som väljer att "rädda" hundar från andra länder tänka på vad de som köper smuggelhundar bidrar till? Är det inte de som köper smuggelhundar som är de ansvariga?

Eller menar du att de som tycker att man ska "rädda" hundar från andra länder är samma människor som köper smuggelhundar?

Personligen tror jag att det är rätt vanligt att man inte får veta att det är en sk. smuggelhund man köper även om jag håller med om att man borde fatta misstankar. 

I övrigt är inte alla smuggelhundar Valpar, även om det i dessa fall snarare handlar om obetänksamma individer än organiserade ligor.

[Shettisar]
6/20/13, 12:16 PM
#6

Vad jag menar är att otroligt massor av hundar som kommer till vårat land är smuggel hundar/valpar och säljs på de mest konstigaste vis. Även de hundar som räddas från andra länder kommer hit och förväntas kunna leva "normala" liv. Även här har man sett horribla historier om sjukdomar,skador,mentala skador osv osv,där dessa  "räddare" inte upplyser om hur hunden levt innan.Oftast gatuhundar som ska räddas till varje pris men ingen ser till hundens psyke.Inte alla klarar av att leva ett "normalt" hundliv. Det är vår förbannade skyldighet att ta ansvar och verkligen kolla upp vad det är för person bakom den tilltänkta hunden och även hundens bakgrund.Orkar man inte detta så ska man fasikens inte skaffa hund.Det har varit så mycket om oseriösa djurförsäljare och annat runt om djur så man kan inte ursäkta sig med att man inte visste.Ska tillägga att alla hundmänniskor är ansvariga! Oavsett vad man köper och hur,för någon gång måste det ta stopp och vilka ska då stoppa det? Jo vi som har hunden som arbetskamrat,sällskap,tränings kamrat dvs familjemedlem..Vem annars? Vi kan inte bara rulla tummarna och anse att det är alla andra som får ta den smutsiga biten.

Annons:
Kalli
6/20/13, 4:27 PM
#7

#6: Du blandar äpplen och päron så till den milda grad att jag faktiskt har svårt att veta hur jag ska besvara det inlägget mer än att förtydliga att smuggelhundar och importerade inte alls är samma sak. Förstår faktiskt inte vad det senare har i ett inlägg om tv4 repotage att göra. Även om jag håller med dig om att vi självklart har ansvar för hunden och dess välmående.

vallhund
6/20/13, 11:57 PM
#8

#6 På vilket sätt är jag ansvarig för smuggelhundar o import av gatuhundar?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

heden
8/1/13, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej

JA jag har sett vad dom gör och det var vidrigt att höra. Hemskt att avla så mycket så tikarna dör av utmattning. Man blir förbannad och ledsen över hur hundarna har det i Polen. Dom har ingen status alls.

LindaBlue
8/2/13, 10:02 PM
#10

#6 och #9

Fast det har ju inget med import av gathundar att göra, snarare när man köper en dyr "innehund" billigare, fast utan stamtavla… Gathundar avlas inte.

Upp till toppen
Annons: