Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1739 ggr
[Blandiz]
6/10/13, 10:38 AM

Nån med erfarenhet av sklettcancer?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej som rubriken lyder, nån som har erfarenheten av den sjukdomen?
Min hund har nåt som sitter och "äter" på han framben i själva benet. Nån som har erfarenhet här som kan berätta gärna? Om ni behandlade eller om ni lät vovven somna in?

Ska givetvis till en Onkolog imorgon.

// Tack på förhand

Annons:
Honestyisdead
6/10/13, 12:32 PM
#1

Förstår inte riktigt. Har er hund skelettcancer? Och vad är det som äter på vad?

[Blandiz]
6/10/13, 3:17 PM
#2

Sorry om jag va otydlig.

Ja enligt vet som vi varit hos så är det antingen sklettcancer eller en bencysta. Han förklarade det som om nån äter på sklettet via röntgenbilderna. Bättre förklarat?

nlinds
6/12/13, 8:29 AM
#3

Jag hade en hund en gång, min allra första hund. Som var halt i slutet (i ca 1 år, han blev 9 år) och veterinärerna kunde inte hitta felet. Tills den dagen han inte stödje (stötte(?) ) sig på frambenet längre. Då tog dom blodprov och röntga och då såg man att något hade "ätit av" skelettet på honom på frambenet.  De gav ett ultimatum. "Amputera benet för att ge honom 3 månader extra av sitt liv, eller avliva". Vi valde såklart att ta bort honom för att han hade ont och led av det.

:/

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Educat
6/12/13, 3:27 PM
#4

Jag hade en Irländsk varghund som började att knaga på sitt ena framben. Det visade sig att det var cancer. Han fick somna in. Amputation är inte att tänka på då han vägde 85 kg och det hade inte varit värdigt för honom. Jag hoppas att det finns ngn hjälp för din hund.

Upp till toppen
Annons: