Annons:
Etikettallmänt
Läst 2935 ggr
Fialialej
2013-06-07 19:52

Hurtta-sele

Hej hej! Jag köpte en Hurtta y-sele till min border collie-blandis idag. Fick hjälp att välja storlek av personalen i affären men tycker att den glider omkring och ser ut att vara för stor nu när vi gått lite med den.

Nån av er som har en sån och vet hur den ska sitta? Kanske nån BRA bild (eller film?) så att man ser ordentligt?

Tack tack! :)

"På natten är alla katter svarta"

Annons:
Gia91an
2013-06-08 02:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har en till min JRT tik och den sitter superbra. Upplever att den kan sitta lite löst men tycker det är jättebra i jämnförelse med det korvskinn till sele hon hade innan… Förra selen satt jättetajt, och hon kunde ändå ta sig ur den. 

Såhär sitter den! Är jättenöjd verkligen!

[Empisen]
2013-06-08 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Har du testat spänna in den? 

Såhär sitter Hugos:

[Empisen]
2013-06-08 23:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En aning tydligare bild kanske..

Gia91an
2013-06-09 00:25
#4

Ja är den för stor är det ju bara att spänna in liksom. Väldigt enkelt men rejäl modell! :)

3# Gud vad fin Hugo är, så jäkla musklig, jag som tyckte Stacey har växt till sig på de månader vi haft henne. tji fick jag ;)

[Empisen]
2013-06-09 13:14
#5

#4 Tack så mycket! Dessa bilder är ändå över ett år gamla.. Så han är mer musklad i dagsläget 👍

Michaela-N
2013-06-17 15:46
#6

På bild #2 och #3 ser den ut att sitta perfekt. 

#1 Jag tycker att det ser ut som att den är lite för stor framtill. 

Jag har märkt att deras Y-selar sitter bäst på korthåriga hundar av lite kraftigare typ. På min vovve sitter den inte över huvud taget (han är nätt och långhårig.)

Annons:
Gia91an
2013-06-17 16:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

6# den sitter jättebra nu, den kom direkt från förpackningen där och hade därför ett veck där fram… Men den sitter jättebra nu så… :)

Ser man på denna så sitter den bättre där, då är den ingången med… :) Hade nog inte kunnat ha mindre, det hade varit för litet! :)

Hon har även fått lite mer muskler nu så hon har kanske växt in i den lite bättre med..

Michaela-N
2013-06-17 16:02
#8

#7 Aha ja men då så! För på den senaste bilden ser den inte alls för stor ut. 

Det är så tråkigt att Hugos sele inte passar på honom. Han har en sån där i orange men jag har fått sluta använda den då den ger skavsår i armhålorna 😮

Gia91an
2013-06-17 16:06
#9

8#ja det kan se udda ut ibland! jag älskar denna selen till Stacey verkligen.. synd hugo inte kan ha den. hade samma problem med en k-9, att den skar in, riktigt drygt! 😮

Upp till toppen
Annons: