Annons:
Etiketthundar-i-media
Läst 3624 ggr
Fridaaaa
6/2/13, 12:11 PM

Polisen sköt ihjäl Rebeccas hund

Fruktansvärt!

Polisen behöver helt klart mer utbildning på hund och även mer utbildning på en del annat. De läser ju bara 2 år, så fler år hade inte skadat.

http://m.expressen.se/gt/polisen-skot-ihjal-rebeccas-hund/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
AnneN
6/2/13, 6:17 PM
#1

Någon mer än jag som reagerar på att polisen inte lyckas fånga en hund som är fastbunden vid ett träd? 🤔

Är alldeles för många hundar som dödas helt i onödan, tycker svenska polisen ska utrustas med bedövningspistoler istället för vanliga. Då är det iallafall mindre risk att de har ihjäl oskyldiga + att de inte behöver vara så bra skyttar så ett skott som träffar någonstans på hunden räcker.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

League
6/2/13, 7:09 PM
#2

jo, det är skitsvårt att "fånga" en uppbunden hund. Dessutom är det konstigt att det ska krävas 3kulor för att avliva hunden. Tycker även att Rebecca gör fel, men går inte ut o lägger sig i solen om man riskerar att somna… Hunden och hon själv kunde få solsting/bli överhettade.

Maja2
6/2/13, 8:12 PM
#3

Tja …. vad ska man säga? Hon är medveten om att hon sover väldigt tungt och är svårväckt. Hon VET att hon är dyngtrött. Hon Borde veta att den rasen inte alltid ses positivt på. Varför gå ut och lägga sig, binda fast sin hund vid ett träd?  Polisen måste hela tiden göra bedömningar utifrån situation. Jag vet inte … om JAG skulle kommit först till en sådan situation, och skrikit åt kvinnan och försökt få henne att vakna …. skulle nog även jag tro att hon var sjuk eller död, alternativt döende. Varför ens lämna sin hunds välmående i andras händer? Om jag VET att jag är så svårväckt, skulle jag då riskera att någon är taskig med min älskade hund, genom att binda fast den vid ett träd, där den inte kan försvara sig?

[Forest]
6/2/13, 9:21 PM
#4

Håller med er alla.

Starkars hund 😭

Niiinah92
6/2/13, 9:44 PM
#5

Håller med #3 men håller också med TS, polisen behöver VERKLIGEN sätta in en kurs i djurhantering i sin korta utbildning samt utbilda samtliga verksamma poliser, det finns andra metoder att ta till än skjutvapnet. Det har skett för många gånger att polisen tagit till vapnet och skjutit oskyldiga djur, inte allt har varit rättfärdigat.

vallhund
6/3/13, 12:35 AM
Annons:
Rafflan
6/3/13, 5:17 PM
#7

Polisen gjorde rätt, ägaren fel, synd om hunden.

Se det ur polisens synvinkel, dem kommer till en kvinna, hon går inte att få kontakt med, och hennes hund märker säkert att nåt är fel och vaktar henne, det kan handla om liv eller död, dem har då inte tid att VÄNTA på en bedövnings pistol eller fångst pinne utan måste ta sig fram till kvinnan NU och då finns det tyvärr inte mycket till val. Synd om hunden dock.

Man borde se över polisens sätt att jobba, kanske införskaffa fångstpinne att ha som utrustning i alla polisbilar?

Maja2
6/3/13, 5:31 PM
#8

#7 Håller med dig. Man borde ge polisen mer resurser att hantera sådana här situationer på ett annat sätt, så att de har något alternativ till att skjuta.

Saaandrisen
6/3/13, 8:51 PM
#9

Sverige skulle behöva djurpoliser som dom tex ha i usa ist för att skjuta dessa oskyldiga djur. ja det var även fel av rebecca men det var hunden som fick ta skiten så jag tkr mer synd om hunden än henne. för rottis är en fin ras och sen att polisen inte ha notterat om hunden var bunden eller inte är också rätt illa. säkert bara för att skydda sig själva och ge rebecca all skuld. 

Polisen borde få mer utb inom hund hantering, djur överhuvudettaget.

Rebecca skulle inte gått ut o lagt sig i solen!

Blir så irriterad för att är bara dessa raser som folk ha hört är "farliga" som dom skriver raser på men skulle tex en golden eller en labbe eller ngn annan "söt" "ofarlig" hund göra ngt sån så skriver man inte rasen på dom.. så jävla fel det också! För det finns inga farliga raser, finns inga, som folk kallar det, KAMPHUNDAR! dom finns inte. är bara folk som tror det. en pittbull, amstaff, rottis och alla dom är lika mkt hund som en golden, chihuahua, BC!

vallhund
6/11/13, 5:37 AM
#10

#9 Det finns djurpoliser, i af i Stockholm. Skall man vänta på dem i 20 - 300 minuter innan de är på plats?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
[saga@]
6/18/13, 12:55 PM
#12

Hur kan det vara hennes fel? Nej usch så säger man inte. Det var polisens fel och hur kan man tro att hunden hade gjort något när det inte fanns spår av en gnutta blodfläck? När hundar är dumma så syns det.. men hur kan en fastbunden hund ha typ dödat henne när hon låg en bit bort? Polisen hade direkt när dom fick larmet ta med sövnings spruta/pistol. Sen tror jag att dom ville skjuta hunden Normalt folk skulle inte tänka tanken på att skjuta hunden, dom är uu inga poliser dom är ju människor som alla andra! Då borde de som har polishundar rycka ut för dom kanske bet mer om hundar

Rafflan
6/18/13, 1:07 PM
#13

#12 men som jag fatta det sa dem inget till polisen om hunden när dem larmade polisen!

Och dem var inte rädda att hunden skulle skada henne men rädd att hon skulle själv dö pga att dem inte kom fram till henne pga hunden!

Annons:
[saga@]
6/18/13, 2:29 PM
#14

Okej vad sjukt….

Rafflan
6/18/13, 3:24 PM
#15

#14 vad är sjukt?

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
6/18/13, 11:13 PM
#17

saga; nu handlade det inte om att de trodde att hunden skulle död ägaren, utan om att de trodde att HON var döende av okänd orsak. Därför tog de beslutet tt skjuta hunden som hindrade dom att komma fram. Helt rätt beslut.

Himla tråkigt att en del fördömer hela poliskåren i vårt land, för att en del poliser tvingas ta tråkiga beslut i akuta situationer. Poliser är människor, inte monster som gillar att ta kål på djur.

Tyvärr hängs de ut som just monter av många som inte tänker längre än näsan räcker. Kanske skulle ni tänka på allt BRA dom faktiskt gör.

Detta var bra gjort av dom, hon kunde varit döende och det kunde handlar om sekunder eller minuter. Men somliga anser väl att hundens liv var viktigare än hennes.

Rafflan
6/18/13, 11:33 PM
#18

#17 ja men nåt var ju alla fall fel med tjejen om hon inte vaknar av skällande morrande hund bredvid sig eller polis skott några meter ifrån sig så låg hon ju inte bara och sov så ännu ett bevis på att polisen agerade rätt, hon var ju inte okej uppenbarligen även om hon påstår det.

Niiinah92
6/19/13, 6:07 PM
#19

#17 Nej poliser är inga monster, tvärtom, men de lämnar mycket att önska när det kommer till djurhantering (av det man hör i pressen).

Honestyisdead
6/19/13, 6:23 PM
#20

19 pressen är just pressen. En föga tillförlitlig källa i många fall. Så att dra slutsatser utan att ha sett det som skett är ganska onödigt.

Annons:
Saaandrisen
6/20/13, 7:43 AM
#21

Sen vet vi inte hur mkt polisen eller rebecca ljuger i detta då dem säger olika båda två!

vallhund
6/20/13, 10:48 AM
#22

#21

Om vi nu skall tro på kvällsblaskorna så har hundägaren uppgett att hon i princip är oväckbar, samt förmodligen onykter/bakfull/väldigt trött.

Huruvida någon ljuger lär bli uppenbart om händelsen utreds, det fanns ju vittnen som ringt efter hjälp samt räddningstjänst på plats.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: