Annons:
Etikettallmänt
Läst 3115 ggr
[Vargnatt]
6/1/13, 3:17 PM

Hundliv i Luleå?

Tjo på er folket!
Hoppas ni har det bra nu när det börjar bli sommar ordentligt 🙂.

Jag och mina två odjur kommer dra en flytt till Luleå om ungefär två veckor. Vi ska bo hos min syster ett tag tills jag fixat ihop mitt eget liv lite. Och jag har för mig att det finns några från Luleå här, AnneN till exempel.

Så nu undrar jag ju självklart vad det finns för olika hundaktiviteter i Luleå! Jag är inte så intresserad av tävlingar och sådant, utan mer att veta fina promenadevägar, finns det någonstans hundarna kan bada i värmen, bra djuraffärer, osv, allt ni kan komma på som är bra att veta! 🙂

Sedan vore det jättetrevligt om det finns någon som vill ha promenadsällskap 🙂.

Annons:
AnneN
6/1/13, 3:43 PM
#1

Oj, du det finns hur mycket hundliv som helst här i Luleå 🙂
Hundhuset har ju en del aktiviteter, tex socialträffar, kurser, promenader, mm.

Brukshundsklubben har jag inte så bra koll på men de finns iallafall.

I Luleå Kommun finns inget hundförbud på de allmänna badstränderna, bara ett förbud mot att rasta hunden på stranden/i vattnet, så det är inga problem att hitta bra badställen.

Djuraffärer finns 25:an Katt & Hund inne i stan, Rolles Akvariecenter har också lite hundsaker, på Storheden har vi DjurMagazinet, Hööks och Granngården.

Bra promenadvägar beror lite på vart i Luleå man bor.

Finns flera facebookgrupper för hundfolk runt om i Luleå där det brukar skrivas om träning/promenadträffar då och då, jag kan lägga till dig i dem om du vill.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Vargnatt]
6/1/13, 3:52 PM
#2

#1 Tack för bra tips Anne! :) Jag kommer ju bo hos syster ett tag och hon bor ju granne med dig så har du några tips på mer bra vägar där runt vore det toppen! 

Det vore jättesnällt om du ville lägga till mig i dom! :)

AnneN
6/1/13, 4:55 PM
#3

Visar gärna de vägar jag kan här omkring 🙂

Lägger till dig i grupperna nu

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
6/1/13, 5:44 PM
#4

Åh, Luleå! Jag har precis sålt min vackra, vita, döva Sally till ett fantastiskt ungt par i Luleå.

[Vargnatt]
6/2/13, 12:56 PM
#5

#3 Det vore jättesnällt och trevligt 🙂

Finns det förresten något inhägnat område för hundar att springa runt på där? 

#4 Åh har du sålt henne, har sett din tråd om henne tidigare. Hon är verkligen vacker!

AnneN
6/2/13, 1:56 PM
#6

#5 Nej tyvärr finns ingen rastgård eller liknande här i Luleå 😕

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
[Vargnatt]
6/2/13, 3:24 PM
#7

#6 Attans, vad trist 😕, hade varit bra för Nitro. Hur är det med fästingar där, har de små odjuren hittat dit än?

AnneN
6/2/13, 5:53 PM
#8

Jag har hittills inte sett en enda fästing själv, men vet kompisar som har hittat någon enstaka på sina hundar (max 1-3/år) så än verkar det vara ganska lite fästingar här uppe.

Om det är att du inte kan ha Nitro lös då han ska leka med hundar så finns det alltid andra alternativ, tex hockeyrinkar, mm där folk brukar låta hundarna busa och även passa på att träna inkallning.

Kan han vara lös så har vi några fina ytor där de kan leka, bara man har en bra inkallning på hunden.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Maja2
6/2/13, 5:57 PM
#9

#5 Ja, jag sålde henne för tre veckor sedan. Med stor vånda fattade jag det beslutet, och såhär tre veckor senare känner jag verkligen att det blev rätt. Hon passar perfekt som ensamhund, då hon inte hela tiden behöver försöka tyda de andra hundarnas signaler. Nu kan jag ju se hur lugn flocken är när hon är borta. Jag uppfattade nog aldrig riktigt hur stressande det var för de andra att ha en döv individ i flocken.

[Vargnatt]
6/3/13, 6:09 PM
#10

#8 Skönt att det inte verkar vara så mycket i alla fall! Ska bli en trevlig sak att slippa :). 

Han kommer ganska bra när han och Aramis är lösa, men jag har inte haft honom lös med andra hundar så jag vet inte riktigt hur han skulle vara då. 
Men det låter jättebra att det finns andra lösningar! Vore skönt för honom att få springa av sig ibland, det behöver han!

#9 Vad skönt att det känns bra nu!

Upp till toppen
Annons: