Annons:
Etiketthundmat
Läst 2025 ggr
Kira10
2013-05-07 12:58

Nu har jag en pigg pensionär!

Hej,

Jag måste få dela med mig!Skrattar

Vill bara tipsa om ett nytt hundfoder jag testat till min gamla schäfer tik Maya (10 år). GoCare Royal Senior heter det. Över 70% kött.

Maya har (hade) svårt att resa sig och har inte varit pigg på långpromenader. Efter två veckor på detta foder (som dessutom tydligen är jättegott - Maya ville knappt äta något tidigare) skuttar hon som en unghund! Låter som ett mirakel och det kanske är det….men det fungerar verkligen.

Säcken är vit med ett smart handtag på långsidan.

Jag fick ett smakprov på ICA Maxi (brukar inte tro att maten där är ok…) men när man läser på påsen har den bättre innehåll än både RC och Eukanuba som Maya tidigare stått på! Suveränt pris. Betalade 369:- för 10 kg.

Det vore kul att höra om fler testat detta! Hon som delade ut smakprovet upplyste om att det var smakgaranti. Köper man 10 kg och inte är nöjd får man direkt pengarna tillbaka!

Annons:
[Forest]
2013-05-07 22:29
#1

Låter verkligen kanon att din äldre dam vart så pigg o som ny hund av detta foder :) Himmla kul o läsa 🙂

Men är inte proteinet kött?

Analytical constituents

Metabolizable energy 368 Kcal/100g Protein 26.0 % Fat content 13.0 % Crude fibre 3.0 % Crude ash 6.5 % Moisture 9.0 % Calcium 1.0 % Phosphorus 0.7 % Magnesium 0.1 % Taurine 0.2 % Vitamin A 14,400 IU/kg Vitamin D3 1,440 IU/kg Vitamin E 144 mg/kg Vitamin C 40 mg/kg

 http://en.gocarepet.com/dog-food/go-care-royal/gcr-senior-hundefoder-10-kg/

Kira10
2013-05-08 07:57
#2

Hej,

Av de 26% protein som är i denna så är 80,3% av animaliskt animaliskt ursprung (fick just svart från GoCare på detta). Näe man kan inte läsa ut hur mycket kött det är i ett foder genom att titta på halten av protein. Det är omöjligt. 🙂.

//Anna

Upp till toppen
Annons: