Annons:
Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 2181 ggr
Fridaaaa
2013-04-24 14:12

Vad har ni gjort idag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, vad har ni hittat på idag? Eller ska göra? 🙂

Mina föräldrar har varit här och lämnat våra utemöbler som vi köpt plus fikat lite. Lillan skötte sig jättebra och hon gick till & med till pappa först för att hälsa, knasmajan 🙂 Känns bra att det fungerar så bra med mina föräldrar och gjort senaste 2-3 åren, speciellt med mamma 🙂 Har även busat lite mm 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Maja2
2013-04-24 20:14
#1

Jag har tagit en lång härlig promenad med hundarna. Nu är skoterlederna för mjuka att gå på, så det blev på vägen, men det är härligt det åxå :)  Fint väder har det varit :) 

Efter promenad åkte jag till min storebror och träffade hans nyfödda lilla barnbarn :)   

Nu på kvällen har jag hållit vardagslydnadskurs, och nu är det tv-soffan med hundarna resten av kvällen :)

AnneN
2013-04-24 21:51
#2

Först en promenad med Velvet på morgonen, sedan till vc och ta blodprov. Direkt vidare till jobbet (har ju fått anställning 50% på hunddagis), efter det hem och hämta Velvet.

En sväng in till djuraffären i stan och köpa ett nytt hundhalsband (vet inte vart det gamla gömt sig), sen till Hundhuset för 2 timmar lydnadsträning och sedan 2 timmar socialträff.

Så nu är både jag och Velvet trötta och nöjda med dagen 🙂

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Wezza
2013-04-24 21:58
#3

Blivit blöta, mer blöta och ännu mer blöta 😴

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

IngaTrnqvist
2013-04-24 22:18
#4

Idag har vi tagit det mest lugnt. Tog en längre promenad vid 19-tiden, som resulterade att vi blev dyngsura av regnet! 😕
Vi tränade även lite rallylydnad idag, och äntligen sitter "sitt, ett, två tre steg framåt" och "sitt framför, ett, två, tre steg bakåt". Så glad! Nu känns det som att vi äntligen kan ta oss ut på banorna och tävla 😃

tuvab
2013-04-27 14:28
#5

Vi har varit iväg och tittat på våran valp (andra gången) vi hämtar hem om ett tag :) sen var vi iväg och köpte en hel del tillbehör.. så mysigt att förbereda inför lilla Novas ankomst.

Fridaaaa
2013-04-27 14:31
#6

#5 Vad roligt! 😃 Vad är det för ras ni ska skaffa?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Bolten]
2013-04-29 00:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har varit ute en lång runda med vovven först och lite lydnads träning, sedan motionerat hästen. Efter de var jag och hunden ute en cykelrunda. + lite små promenader då och då.

Var även och handlade lite småsaker, som hundben, leksaker, ben och ny sele :)

Fridaaaa
2013-04-29 07:36
#8

#7 Härligt mycket saker 😃

-------------------

Idag har vi inte hunnit med något, bara morgon ännu hehe
Lillan har fått vara ut på tomten och göra sina behov.

Idag har jag hemtentam plus imorgon. Så hinns inte med mycket annat än det idag, intensivt. Tur att Lillan inte är så krävande utan kan ta 1-2 dagar lugnt utan problem 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridaas
2013-04-29 09:30
#9

Idag har vi bara skjutsat dottern till förskolan än så länge. Så nu ska jag krypa ner och sova en stund till för det blev det inte mkt av i natt. I eftermiddag ska jag och en kompis lägga blodspår åt hennes hund och se om det är något som kan intressera honom. Min hund har vilodag idag så blir det nog bara korta promenader och aktivitetsbollen kommer nog fram. Vi har haft fullt upp i helgen så kan vara skönt att ta det lugnt nu.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Fridaaaa
2013-05-02 09:38
#10

Har ni hunnit med något idag?

Själv har jag slängt in en maskin tvätt, hängt ut gårdagens tvätt, ätit frukost, matat alla djuren inne och varit ute en snabbis med Lillan. Har en begreppstenta nu kl 10, så långprommis får bli senare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2013-05-02 14:28
#11

Klev upp kl 5 och har hunnit en hel del :) Tvättat 3 maskiner, packat lite (håller på att flytta) varit på kortare promenader, då det regnar mest hela tiden idag. En kompis har varit här på lunch, pratat med äldsta dottern i telefon ….. hmm ….. det kändes som att jag har gjort så himla mycket … men när jag ser det i skrift, var det visst inte så himla mycket :)   Hoppas tentan gick bra Frida :)

Fridaaaa
2013-05-02 14:36
#12

#11 Åh flytta, vad spännande. Till något större?
Ja då har du hunnit med en del hehe

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2013-05-02 14:40
#13

#12 nä jag flyttar in till stan, eller strax utanför stan,  till en etta …. Nu bor jag i ett pyttelitet samhälle i en tvåa.

Annons:
Fridaaaa
2013-05-02 14:40
#14

#13 Aha okej 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridaas
2013-05-02 16:52
#15

Idag har jag inte gjort så mycket hundmässigt, bara två korta promenader än så länge. Jag har varit på arbetsförmedlingen och för en gångsskull fick jag en bra person som förstod och kom fram med en väldigt bra planering må jag säga. Sen åkte jag och dottern till Stadsparken och tittade på djuren och gungade lite. Nu ska vi strax hem till min pappa och planera barnvakt och billånande inför helgen och kristihimmelsfärds.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[_annaH]
2013-05-03 09:59
#16

Idag var vi vakna tidigt, så sprang ut med valpen o han kissa ute. Idag har han inte gjort några behov inne alls utan bara ute :D ser på han direkt när det är dags o då går vi ut. Så duktig han är =)

Vädret är underbart så  hundarna ville INTE gå in, så det var bara att sitta ute o se när dom busade. 

Nu ligger Dexter och sover brevid mig, väntar på att någon ska komma hem så jag kan gå ut på promenad med Lady :)

[Bolten]
2013-05-03 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Jag och vovven har varit och tränat Agility för andra gången samt några långpromenader :)

DenisVF
2013-05-04 15:48
#18

Vaknade tidigt och var ute med Vovven i två och en halv timme! Vi gick till en sjö där han fick svalka sig lite i värmen =)

fridaas
2013-05-04 23:47
#19

Idag har jag och hunden varit på hundklubben och haft grundlydnad. Första kurspasset hoppade hon knappt ur bilen och gick bara med svansen mellan benen och att hälsa på några människor kunde absolut inte göra.

Men idag var det ett stycke hund som var helt med på noterna och gick fram och hälsade på alla och tiggde godis och svansen gick i ett. Hon låste sig bara en gång denna gången och det tog bara några få minuter att få henne att släppa det än 2-3timmar som det tog för ett halvår sen.
Är skönt att se vilka framsteg hon gör!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Fridaaaa
2013-05-08 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Idag gick vi en kortis på 10 min på morgonen och sedan nu en på ca 50 min på eftermiddagen. Kvavt är det ute! Så vi gick till vattnet, så Lillan svalkade sig lite i vattnet 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
fridaas
2013-05-09 13:55
#24

Idag har vi varit på klubben och försökt träna, började dåligt men slutade bra. Förhoppningsvis blir det bättre när löpet är slut. Nu ligger vi i soffan och lyssnar på regnet och åskan.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

jesse741
2013-05-09 21:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Tog en välbehövd sovmorgon för att sedan tillbringa större delen av dagen ute i trädgården.

Hundarna har busat runt, slappat i skuggan, försökt övertala matte att strunta i trädgårdsarbetet och leka istället m.m.

Nu sover dom gott och det lär matte oxå göra om ett tag 😉

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
2013-05-09 21:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Chili var här en liten stund idag 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
2013-05-12 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Igår var jag ut med svärmors hund Charlie en sväng.
Även ut med Lillan såklart.
Grillade även borta hos svärmor, och Lillan fick hänga med.
Hon går bra ihop med Chili, papillonen dem har, Charlie är bara jobbig och kaxig tycker hon, sa han fick vara inne och sedan fick hon hälsa på deras nakenhund, men han gillade inte henne hehe en riktigt fegs, skällde på henne ;) Hon pep mest och ville till honom men det ville inte han haha knasisen ;) Hoppas han vänjer sig vid henne sen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tuvab
2013-05-13 15:54
#30

Fridaakesson; en pomme/tibbe korsning :D

[Bolten]
2013-05-13 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Jag har varit och badat med hundarna och sedan kört ett litet pass lydnad med den ena + några långpromenader :)

Fridaaaa
2013-05-14 09:59
#32

#30 Aha 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
2013-05-17 10:19
#33

Idag har dagen bara hunnit börja.
Rensade lite i Lillans öron, samlas lätt skit där eftersom hon har hängade öron.
Ska snart in till stan för sambon ska in på vårdcentralen 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sofy
2013-05-17 10:49
#34

Idag vaknade jag med sjuk ryggvärk så dagens plan är att ligga på soffan och spela Spyro halva dagen medans jag skickar ut sambon att gå ut med vovven och hämta middag.😇

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Annons:
fridaas
2013-05-17 14:54
#35

Idag har det bara blivit korta kissrundor och 2timmar i bil. Nu får hon vara hemma ensam i några timmar tillsammans med ett stort fläskben medans jag jobbar. Sen blir det en cykeltur ikväll när jag kommer hem och det har blivit lite svalare, just nu är det 28grader här 🙂

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Zlarviig]
2013-05-17 21:44
#36

Vi tog det lite lugnt på morgonen och Mixa låg och sola på golvet.

Sen gick vi ut på en långpromenad till en äng där Mixa brukar få springa men till bådas besvikelse kryllade det av pissmyror som bet stackars Mixa i tassarna, dessutom låg det en naken tant och solade mitt i myrstacken så vi gick iväg och badade istället.

Sen fick Mixa lite massage och stretching och en god kycklingklubba.

Snart kanske det blir en kvällspromenad ner till vattnet med kompisen och hennes hund.

Fridaaaa
2013-05-18 09:57
#37

Sjukt varmt ute!
Så är inne just nu, för varmt för våran älskling att vara ute nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tregly
2013-05-18 15:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Jaa det är väldigt varmt här nere i blekinge! 😃 Tråkigt för vovven dock, hon ligger med tungan ute hela tiden och tycker det är för varmt. Har varit nere vid sjön och svalkat henne lite. Praktiskt med sjö 200 meter från huset :) Nu ligger hon utsträckt på mitt golv och njuter när jag lyssnar på musik (som vanligt). Haha min lillasyster på 5 år har också däckat i min säng. Det är värmen som kör slut på dom små ^^ Kanske ska träna lite lydnad ute ikv när det är lite svalare :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Fridaaaa
2013-05-18 15:49
#39

#38 Japp är ju det! Här är en blekingebo till! 😛

Söt vovve 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridaas
2013-05-18 17:02
#40

Är varmt i Småland med! Idag har vi varit på brukshundsklubben och tränat, fick in ett klockrent sättande och inkallning, är sån skillnad på henne nu när hon slutat löpa. Nu är vi på konfirmation och jag försöker öva upp mitt tålamod, hunden är dock hos svärföräldrarna.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Tregly
2013-05-19 10:37
#41

#39 hehe ja 😉söt håller jag med om att hon är! 🙂

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Annons:
Fridaaaa
2013-05-19 11:13
#42

Här öser regnet ner idag 😕 Så skiter sig med långprommisen, suck.
Jaja, ska plugga en hel del idag,så blir nog braändå 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tregly
2013-05-19 12:29
#43

Regnar här med. Hade tänkt gå ut och träna med vovven men blev inte så. Får se om jag trotsar regnet sen och gör det jag planerade iaf :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Fridaaaa
2013-05-31 22:46
#44

Vad har ni hittat på idag?

Vi har varit ute en hel del, men varmt!
Har även bytt bänkskivor i köket, blev jättebra 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maja2
2013-05-31 22:50
#45

Det har varit supervarmt hos mig åxå :)   Nu har jag ju flyttat till ett annat ställe, super-superfint nära stan och havet, och jag trivs alldeles förträffligt. Idag har jag röntgat handen …. föll illa för två veckor sedan ….    och visst fasen var det en spricka i ena handen!  Ikväll har jag varit på surströmmingsmiddag hos en kompis … GUUUUUD så gott!!!! :)

missemel
2013-05-31 23:19
#46

Lillasyrran har varit hundvakt till min busunge så när jag kom hem var det dags att tugga sönder en kudde tydligen. Vi har även tuggat sönder en tom toalettrulle i min säng. Tur att han är så söt .. ;)

fridaas
2013-06-01 15:07
#47

Idag är det vilodag för min hund, så passade på att träna svärmors odåga istället. Försökte klicka in honom och nu ska vi försöka oss på att få till ett särade vid min sida istället för att han sätter sig framför, lite svårt dock eftersom han inte följer med i handrörelsen, men skam den som ger sig.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Upp till toppen
Annons: