Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 1537 ggr
PiganX
4/19/13, 3:29 PM

Fästingmedel/skydd

Nu när våren kommit så har ju många småkryp också kommit fram, vilket fått mig att börja tänka på att fästingarna också kommer snart. Och jag hatar verkligen dessa små odjur, och vill absolut inte att Iva ska bli sjuk pga dem. 

Så tänkte kolla med er om ni har några tips på bra produkter som verkligen funkar för att skydda mot fästingar? :-) Vet att det finns något medel man kan sätta i pälsen, det brukar vi göra med Leo (och de andra hundarna när de levde), men det tråkiga är ju då att hunden inte kan bada under den perioden, och jag är ju sån som badar nästan varje dag på somrarna med hundarna. 

Såå.. Är tacksam för alla tips jag kan få!

Annons:
Sofy
4/19/13, 8:37 PM
#1

Det finns giftiga produkter hos apotek och veterinär i form av droppar, halsband och allt möjligt sen finns det även mer naturliga produkter som Shoo!Tag som gör pälsen lite statisk och BÄRNSTENSHALSBAND men de funkar inte medans hunden är blöt.

Kanske testa en Skudo pet fästingavvisare?

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[Forest]
4/19/13, 10:52 PM
#2

Jag köper på apoteket droppar i nacken ger lite mindre än nödvändingt vi rör oss där det är rätt gott om fästingar pga rädsla att de ska få något som mins systers collie åkte på ger jag lite gift. Man skaläsa på och prova förs mini dos för se så hunden tål den det kan sluta mycket illa annars.

Upp till toppen
Annons: