Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

ALLMÄNT BETEENDE AKTIVITETER - Allmänt - Agility, Freestyle, Rallylydnad & Frisbee - Klicker, Träning & Trix - Lydnad & Bruks - Jakt, Spår & Sök - Weight pull & Drag - Utställning KURSER & INSTRUKTÖRER KLUBBINFO HUNDTRÄFFAR VETERINÄR, SJUKDOMAR & HÄLSA FÖRSÄKRINGAR HUNDMAT - Hundgodis & recept HUNDEN OCH LAGEN - Varning för oseriösa personer i hundvärlden VALPAR & AVEL HUNDFOTON & FILMKLIPP HUNDAR I MEDIA BOK- & FILMTIPS LÄNKTIPS PRESENTATION AV HUNDAR & MEDLEMMAR R.I.P HUNDAR VI MINNS GRATTIS! VECKANS FRÅGA ANNONSER - Info - Annonser - Köpes, Säljes, Bytes - Annonser - Tjänster erbjudes/sökes EFTERLYSNINGAR - Info - Efterlyses - Försvunna/Upphittade hundar - Efterlyses - Släktingar till din hund O.T. OFF-TOPIC - God morgon/middag/kväll - Dagens ros OM IFOKUS - Info från andra iFokussajter OM SAJTEN - Lekar på sajten
AKTIVITETER - Allmänt

Tävla

2013-04-15 19:21 #0 av: Wezza

Vad kan man tävla i med en blandras? Glad

(har en Schäfer/Husky, tik, 2år)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Anmäl
2013-04-15 20:10 #1 av: Frida B

Agility, Freestyle, Flyball, Trie ball (tror jag)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och medarbetare på Agility ifokus             
(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2013-04-15 20:10 #2 av: Frida B

Drag!

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2013-04-15 20:11 #3 av: Asuna

du kan tävla i det mesta om du skaffar ett tävlingslicens :)

Anmäl
2013-04-16 10:00 #4 av: [Nightcat]

Lydnad --> tävlingslincens :)

Anmäl
2013-04-16 15:25 #5 av: idaah

Har för mig att man kan ställa ut sin blandras på utställningar (rätta mig om jag har fel). Glad

Anmäl
2013-04-16 21:47 #6 av: Frida B

#5 det finns blandrasutställningar, har du alldeles rätt i :) Men där bedöms hur frisk hunden är, hur proportionen ser ut (till exempel underbett eller saxbett, där saxbett är det korrekta). Men det är mest på skoj. Hunden kan vinna priset bland annat "bästa svansviftare" eller "charmören" (eller vad det nu hette, men ni fattar nog vad priserna syftar på). Så helt enkelt hur hunden mår, och hur den är till sättet :)

(f.d MelvinMimmiLufsen)

Anmäl
2013-04-18 17:50 #7 av: [Timantis]

Du kan tävla i allt utan bruks grenarna, samt ipo o inte heller speciella ras prov som jakt samt gryt tex

Så börja träna o ut o tävla det är jätteskojigt.

Är det något speciellt du tänker på i tävlingsväg?

Anmäl
2013-04-18 18:16 #8 av: Wezza

#7 Tänker inte på något speciellt, undrade mest för att jag inte känner till så mycket :)

Ska börja träna agility nu i sommar och kommer debutera i blandisutställning 2013/2014 :)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Anmäl
2013-04-20 10:51 #9 av: kajsai

du har en jätte fin hund :)

här är min :

Anmäl
2013-04-20 10:52 #10 av: kajsai

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.