Annons:
Etikettallmänt
Läst 1106 ggr
camilla85
2013-04-07 09:32

Varför valde ni den blandningen er hund har?

Skulle vara roligt att veta varför ni valde den hund som ni har. Vad var det med blandningen ni trodde skulle vara bra och hur trodde ni att hunden skulle vara? Var den som ni trodde? Vilken av raserna lyser genom mest?

Jag har en pudel/jack russel tik som är 1 år nu och tycker nog att hon blir mer och mer jr. Hade nog hoppats på att pudeln skulle lysa genom mest då jag egentligen inte är så jätte mycket för jr men hon är helt underbar och jag skulle så klart inte vilja byta =).
Jag letade efter en hund som skulle passa med barn och som var aktiv och lättlärd och det hittade jag verkligen. Ville också ha en hund som inte hårade massor då sambon kan känna av vissa hundar lite. Var meningen att vi skulle ha hennes syster först men sen blev det ändrat och Alva fick följa med oss istället =).

Annons:
[madelaine]
2013-04-07 09:55
#1

Det enda jag vet med säkerhet att Lily har i sig är JRT.
Jag blev väldigt intresserad av rasen för flera år sedan när jag mer eller mindre bodde i stallet och en i personalen hade just en JRT. En sån otroligt charmig hund. Jobbade senare i ett annat stall och även där var det flera i personalen som hade JRTs som charmade mig totalt.
Ytterligare nåt år senare var det äntligen min tur, och även om det är mycket hund i liten förpackning har jag aldrig ångrat mig och skulle mycket väl kunna tänka mig en till ;)

Josse5233
2013-04-07 12:56
#2

Min hund är en korsning mellan Tibetansk spaniel/Lhasa Apso. :)
Jag och min mamma är allergiska så vi sökte efter en hund som inte fällde så mycket och sedan så ville jag ha en aktiv hund som jag kunde träna med i olika hundsporter och gå på långa promenader med.
Jag hittade Casper (som han heter) av rena slumpen och vi fick hem honom då han var 9 veckor. 
Jag hade läst om Tibetansk spaniel och Lhasa Apso sedan innan men jag hade inte tänkt skaffa någon av de raserna lustigt nog. :)

Ha en trevlig dag! 

camilla85
2013-04-07 21:17
#3

Plötsligt händer det och man hittar bara rätt. Hade tittat på alla hundar på blocket tror jag och så kom annonsen upp på Alva och hennes syster. Kände mig tveksam i början eftersom det är jr i henne men av någon anledning så kände jag bara att jag måste träffa dom och det blev ju så rätt =).

[tintilar]
2013-04-07 21:18
#4

Den äldsta hunden är border collie med lite schäfer. Honom såg jag på en bilföd när han va tre år och sa till mig själv att den där hunden vill jsg ha. Jag fick hans husse på köpet. ;) Det är mest border collie som slår igenom och han är mkt pigg, följsam och vill vara till lags. Väldigt intelligent och lätt att ha o göra med. Aldrig stressig, kopplar lätt av. Andra hunden är border collie med lite golden. Han är bara 11 veckor än. Honom valde vi utifrån raserna i honom och psyket på hans föräldrar. Vi ville ha en aktiv familjehund som orkar med många timmar i stallet, är följsam och gillar att följa med på div aktiviteter, arbetsplatsen etc. Mao en hund som är så lik den första som bara går för det är en fantastisk hund. Vi får se vad det blir av honom men änsålänge verkar han mkt följsam, positiv, stabil och framåt. Det är helt klart border som slår igenom mest och det visste vi när vi valde honom.

Gullan402
2013-04-07 23:52
#5

Har en korsning mellan schäfer och labrador. Tja, vi valde inte utan det bara blev så  eftersom Findus valde oss. Men trivs med den blandningen även om nästa hund kommer att bli en liten/mellnstor. .Findus tar lite "för mycket" plats. Vill ha en hund jag kan lyfta och som inte behöver så stor bil:)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

vallhund
2013-04-08 14:58
#6

Senaste blandisen jag hade var en senior som jag kände o som behövde seniorboende på landet. Han var såld som BC/Schä blandis men var helt uppenbart mest Terv med en anings Schäfer i sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
Piich
2013-04-09 23:35
#7

Min är schäfer/bordercollie/golden/labrador.

Varför? Tja det kan man ju nu i efterhand fråga sig…. Hade man vetat att alla fyra raser skulle lysa igenom hade det med handen på hjärtat inte köpt honom. Han är i sin värsta trotsperiod någonsin just nu så vissa dagar är han inte så populär. MEN jag tror på ödet och det fanns en mening med att vi köpte just honom <3.

Om det är någon som har sett filmen "Marley och jag" så beskriver det våran hund rätt bra.  Han blir för upphetsad vid agillty, har för dåligt tålamod för lydnad men han är en hejjare på viltspår - vilket verkar vara hans starka sida. Men stark som sjutton (vilket man inte kan tro när man ser honom). Han går oftast fint i koppel -  men när han väl får för sig något så får man hålla emot.  Och mentalt väldigt stark.

Men vi älskar honom ändå, och han  oss tydligen. <3

Tjena!
Michelle heter jag, är en 18 årig ungdomskusk som bor i stockholm.
Äger en shetlandsponny vid namn Ior som tränas i körning. Förhoppningsvis kommer vi ut på banorna 2013. Tog ett sabbatsår från gymnaisumet 2011, har två jobb och alltid många bollar i luften samtidigt. Spenderar all min lediga tid i stallet.

Förutom att köra gillar jag att tömköra, trickträna och är lite NH intresserad.Skrattande

[Djurenimittliv]
2013-05-24 14:51
#8

Jag valde faktiskt inte min blandis utan hon valde mig. :) Skulle inte ha en blandras egentligen men så träffade jag min tjej en dag och så vips va hon min! Hon va mammig redan innan jag fick henne och de va helt enkelt rätt :)

Wezza
2013-05-24 15:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag skulle inte ens ha hund, men sen träffade jag Smiley som valde mig ❤️

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

League
2013-05-24 15:56
#10

Vi skulle ha hund, jag ville ha "HUND" (schäfer, rottis, labbe) men min sambo som inte haft ngt mer avancerat än en guldfisk övertalade mig att välja en liten hund. Och Nico hittade jag via en annons jag satt ut om att jag söker liten Hun, jag tänkte i strl med Dsg/jrt som minst. Vi åkte och kollade på valparna, jag skulle visa hur "äckligt små" dessa hundarna är… Och så blev vi med en 500g jättevalp :p En underbar liten goding, jag fastnade för psyket, sambon för teckningen :)

Upp till toppen
Annons: