Annons:
Etikettvalpar-avel
Läst 1510 ggr
doris.danan
2013-04-03 20:12

Någon som har en blandras gryt/jakt/vallhund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla blandras-lovers!

Finns det någon som råkat på en vägkorsning mellan Parson Jack Russell/Jack Russel + labrador/bordercollie?

Om inte, men om ni har en blandras med olika "drifter enligt rasen", hur har hunden blivit? Jag förstår att det är rysk roulette, nästan lite som med människor o ungar ("för nog tusan liknar väl dottern moster Agnes på mormors sida", hehe!) vad gäller humör och utseende.

Jag har nämligen en på gång, som ni kan se på bilden. Hon är riktigt lik valplabbe men har färger som en JR. Mamman och pappan är två genomtrevliga, snälla, lydiga individer. Mamman liknar mer en högställd JR, och pappan en border dock med labradortemperament.

Min man bekymrar sig inte så mycket utan tar det som det kommer, lite som Cesar Millan anser "det är människorna som delat in hundar i raser". I kullen verkar hon vara bland de lugnare.

Iaf, jag är inte ute efter annat än funderingar kring en riktig blandras, jag menar, då man verkligen fått sig en vägkorsning enligt pappren ^_^ men som visat sig bli en underbar kompis/eller inte ;-) Oavsett vilket så kommer vi ta hem henne och försöka lära känna henne och ta hand om henne på allra bästa sätt. Någon måste ju ge henne en chans ;-)

Mvh!!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: