Annons:
Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2098 ggr
Kiyona
3/14/13, 2:19 PM

Frågor om Grå starr.

Hejsan!

Var nyss hos veterinären och fick den tråkiga nyheten att Rex har en begynnande grå starr i båda ögonen. Undersökningen som skulle göras gick inte att göra hos min ordinarie veterinär utan jag får åka till slöinge djursjukhus för att genomgå ögonlysundersökningen.

Någon som har en hund med problem med grå starr? Hur fort utvecklades sjukdomen? Hur ser din hund idag?

Vad kan en sånhär undersökning kosta?

Om grå starren går att behandla, vad finns där för typer av behandling? Är den skonsam och inte alldeles för dyr?

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Annons:
idaah
3/14/13, 5:01 PM
#1

Min lilla hund hon fick grå starr för ca 1 år sen, och synen har ju blivit sämre. Men hon ser fortfarande lite men hur lite vet jag inte.

Det är nog olika fort som ögonsjukdomen utvecklas. Som jag har hört så går grå starr inte att behandla. Om du ska undersöka det så kostar det olika. För att vi kollade det på Lady (som hon heter) hos Tuvas (vår welsh) uppfödare, så dom tog in en veterinär där, men minns tyvärr inte hur mycket det kostade.

Mvh Ida med djuren!

Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Kiyona
3/14/13, 5:11 PM
#2

Aha ett år ändå men det var ju bättre nyheter. Då kan han gå omkring några år till om han håller sig frisk och grå starren utvecklas med måtta.

Kollade på google lite vad det fanns för priser på just undersökningen och den kostar 400-800kr ekl stations avgift och eventuell undersöknings avgift. Bokat ett besök på torsdag nästa vecka så får se hur det går. Förhoppningsvis kan dem ge vidare information om tillståndet och ett hum om hur lång tid det tar att utvecklas på han är ju frisk i övrigt förrutom att han hör dåligt. Men han är ju sina 13år också så det är ju naturlig åldersförändring.

Får se vad dem säger.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Upp till toppen
Annons: